بهره‌برداری از یک طرح آب و خاک در روستای دشتک حصار ولیعصر از توابع شهرستان آوج آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۳۱۳۸۴

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در این مراسم که با حضور فریدون همتی استاندار قزوین، علی‌اکبر متقی‌فرد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، فرماندار شهرستان آوج و مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شد طرح آبیاری بارانی در روستای دشتک حصار ولیعصر از توابع دهستان حصار به مساحت 15 هکتار در این شهرستان آغاز و به بهره برداری رسید.

برای اجرای این طرح افزون بر 750 میلیون ریال از اعتبارات دولتی و بخش خصوصی هزینه و سه نفر تثبیت اشتغالزایی انجام شده است.

گفتنی است، با اجرای این طرح سالانه 45 هزار متر مکعب آب صرفه‌جویی می‌شود.

در حاشیه این مراسم، استاندار قزوین از عملیات آب و خاک تعاونی تولید روستای حصار ولیعصر از توابع شهرستان آوج بازدید کرد.

برای اجرای این طرح افزون بر16 میلیارد و 520 میلیون ریال هزینه شده است.

این طرح در راستای یکپارچه سازی اراضی دشت حصار که در سه قطعه اوزون‌لار، قرمز تپه و خالصه با مالکیت خرد و پراکنده کشاورزان در سطح 700 هکتار مورد مطالعه قرار گرفت که هدف از اجرای آن، یکپارچه کردن اراضی کشاورزی، تسطیح، احداث جاده دسترسی و خطوط انتقال آب، افزایش بهره‌وری و راندمان آب و خاک، تسهیل در عملیات ماشینی و افزایش تولید است.

با اجرای کامل این طرح عملاً در سطح 700 هکتار مدیریت آبیاری به طور کامل انجام می‌شود و منابع آبی زیر زمینی موجود و چاه‌های فعلی در تلفیق با آب‌های سطحی در حجم بیش از هفت میلیون متر مکعب مدیریت شده و بهره‌وری آب افزایش می‌یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها