تلسکوپ هابل موفق به تصویربرداری از دو کهکشان دوردست شد که با سرعت یک میلیون و 600 هزار کیلومتر بر ساعت در حال نزدیک شدن به هم هستند.
کد خبر: ۱۰۳۰۲۴۶
2 کهکشان به هم برخورد می کنند + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، این دو کهکشان که در صورت فلکی خرگوش(Lepus) قرار دارند و 20 هزار سال نوری از هم فاصله دارند، با سرعتی سرسام‌آور در حال نزدیک شدن به هم هستند.

فاصله این صورت فلکی تا زمین در حدود 1500 سال نوری است.

دیلی میل، صورت فلکی خرگوش با وجود ستارگان کم فروغ، از صور باستانی آسمان محسوب می‌شود. این صورت فلکی نشانگر خرگوش و در واقع موجودی است که نامش در مدارک مکتوب باستانی با کره ماه قرین بوده‌ است.

در اطلاعیه ناسا در رابطه با تصویر هابل آمده است که کهکشان IRAS 06076-2139 در واقع از دو کهکشان مجزا تشکیل شده است که با سرعت یک میلیون و 600 هزار کیلومتر در ساعت در حال نزدیک شدن به هم هستند.

برخوردهای کهکشانی اتفاقی اجتناب‌ناپذیر هستند و این اتفاق برای کهکشان راه شیری نیز خواهد افتاد.

پیش‌بینی می‌شود کهکشان راه شیری در 4.5 میلیارد سال آینده با کهکشان "آندرومدا"(Andromeda ) که حدود ۲٫۵ میلیون سال نوری از کهکشان راه شیری فاصله دارد، برخورد کند.

آندرومدا نزدیک‌ترین کهکشان مارپیچی به کهکشان راه شیری است، ولی نزدیک‌ترین کهکشان نیست. آندرومدا بزرگ‌ترین کهکشان از گروه کهکشانیِ محلی است که شامل راه شیری، آندرومدا، سه‌تکه و ۳۰ کهکشان کوچک‌تر است.

برخوردهای بین کهکشانی لزوما باعث نابودی تمام اجزای داخلی و یا برخوردهای ستاره‌ای نمی‌شوند و با توجه به فاصله بسیار زیاد بین ستاره‌ها این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها