حراست مرکزی وزارت دادگستری طی اطلاعیه‌ای دربارهٔ دریافت ایمیل‌های آلوده به نرم‌افزار جاسوسی که تحت عنوان «سامانه رسیدگی به شکایات دادگاه‌های عمومی و انقلاب اسلامی» ارسال می‌شود، هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۲۸۱۷۶
ارسال ایمیل‌های آلوده با سوءاستفاده از عنوان وزارت دادگستری

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، در اطلاعیه حراست مرکزی وزارت دادگستری آمده است: پیرو اطلاعیه مورخ ۲۶ مهر ۱۳۹۵ این مرکز با توجه به تماس هموطنان محترم، اخیراً نامه‌های الکترونیکی با عنوان مجعول «سامانه رسیدگی به شکایات دادگاه‌های عمومی و انقلاب اسلامی پایگاه اطلاعاتی وزارت دادگستری» برای برخی افراد ارسال شده که حاوی مطالب جعلی بوده و خواننده را ترغیب به باز نمودن پیوست‌های نامه می‌کند.

حراست مرکزی وزارت دادگستری اعلام کرده که «با بررسی‌های به عمل آمده و همکاری دستگاه‌های نظارتی مشخص شد، پیوست‌های مذکور، آلوده به نرم‌افزار جاسوسی بوده که اطلاعات کاربر را خصوصاً در حوزه‌های مالی شامل شماره حساب، رمز عبور و … را به مکانی خارج از کشور ارسال می‌کند که این امر می‌تواند باعث دستبرد و برداشت غیرمجاز از حساب اشخاص شود.»

در پایان این اطلاعیه تأکید شده است: «از همه هموطنان عزیز درخواست می‌شود از بازکردن پیوست‌های هر نوع نامه الکترونیکی ناشناس جداً خودداری کنند. ضمناً شماره تماس حراست مرکزی وزارت دادگستری ۵۱–۸۸۹۲۶۴۵۰ آماده اطلاع‌رسانی و کمک به شما هموطنان عزیز خواهد بود.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها