دبیر هشتمین جایزه جهانی اربعین :

مستندسازی حماسه اربعین یک الزام است

معرفی برگزیدگان سومین جایزه جهانی اربعین

سومین جایزه جهانی اربعین با برگزاری آیین اختتامیه و اعلام نفرات برگزیده در دو بخش عکس و فیلم به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۱۰۲۵۵۵۶

به گزارش جام‌جم، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این مراسم عنوان کرد: این جایزه تلاش می‌کند، گوشه‌ای از بزرگی همایش اعجاب‌انگیز اربعین در کربلای معلی را به تصویر بکشد و ادای دینی در قبال جانفشانی امام حسین(ع) و شهدا و اسرای عاشورای حسینی باشد.

همچنین در این مراسم،‌ امیرعلی جوادیان، دبیر سومین جایزه جهانی اربعین به قرائت بیانیه هیأت داوران پرداخت که در آن، بر لزوم تداوم برگزاری این جایزه در سال‌های آینده و همچنین زمینه بهره‌برداری آن در همه کشورها تأکید شده بود.

به گفته او، سومین جایزه جهانی اربعین در مقایسه با دو دوره قبل با استقبال خوبی همراه بود که از رشد 40درصدی در بخش فیلم و 35 درصدی در بخش عکس حکایت دارد و حضور کشورهای خارجی با رشد 70 درصدی همراه است.

بنابر اعلام هیأت داوران، رحیم السیلاوی از عراق و عبدالنبی البلوشی از کویت (مقام اول مشترک)، زینب خفشو از سوریه و امیر قیومی از ایران (نفر دوم مشترک)، محسن بدر از ایران و اسماعیل شعیب از نیجریه (نفر سوم مشترک) به عنوان نفرات برتر بخش عکس سومین جایزه جهانی اربعین معرفی شدند.

همچنین نفرات برتر بخش فیلم سومین جایزه جهانی اربعین عبارتند از: یحیی اشکنانی از کویت و سیدعلی سجادی از ایران و سوئد (مقام اول مشترک)، محمدعلی طراف از لبنان و احمد عبدالله از عمان (مقام دوم مشترک) و امین عباس‌اف از جمهوری آذربایجان (مقام سوم). همچنین در بخش جنبی جشنواره، سعید محمودی‌ازناوه، نویسنده کتاب اربعین و کمال‌الدین شاهرخ، نویسنده کتاب آستانه خورشید مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها