برنامه جهان‌آرا با حضور مسعود ده‌نمکی به موضوع شخصیت شهیدآوینی پرداخت؛ در انتهای برنامه ده‌نمکی انتقاداتی به کارگردان فیلم فروشنده مطرح کرد.
کد خبر: ۱۰۱۸۴۹۲
طعنه مسعود ده نمکی به اصغر فرهادی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران برنامه جهان‌آرا با موضوع زمان و زمانه شهید آوینی و با حضور مسعود ده نمکی، روزنامه‌نگار و کارگردان سینما و شهریار زرشناس، پژوهشگر حوزه ادبیات، فرهنگ و سیاست از شبکه افق پخش شد. پس از بحث و بررسی شخصیت شهید آوینی و برخی از نوشته‌های او، ده نمکی در بخش پایانی برنامه گریزی هم به فیلم فروشنده و اصغر فرهادی زد و انتقادات تندی به او وارد کرد:

"خنده‌دار است کسی با پول جریان سرمایه داری فیلم بسازد و در جشنواره‌های خارجی بفرستد آن وقت برای گورخواب‌ها پیام دهد. خنده‌دار می‌شود شما با پول پادشاه قطر و دخترش فیلم بسازید آن‌وقت در برابر این همه ظلم و جور در جهان سکوت کنی و در جاهایی که احتیاج است به نفع آن جریان وارد شوی پز روشن‌فکری بگیرید.

جالب است در همین قصه مصاحبه فرهادی با نشریه اسرائیلی، وقتی بحث پیوند دولت و ملت­ها شد، گفت ما از دولت‌ها قطع امید کردیم و دل به ملت‌ها بسته‌­ایم! تو چطور گورخواب را در مملکت خود می‌بینی، ولی حالا که پایت به آن طرف رسیده کودکانی که زیر چرخ تانک‌ها له می‌شوند را نمی‌بینی؟ چطور نمی‌توانی مصداق آن کسی باشی که به‌جای آن پیام دوپهلو از ظلم و بی‌عدالتی در دنیا حرف بزنی؟ برای اینکه اسم بچه خود را رستم می­گذاریم و دیگر جرئت نداریم او را صدا بزنیم"!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۲۴
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
۰
۱
اشكال نداره تو هم ی فیلم بساز كه تو دنیا بتونی حرفی برای گفتن داشته باشی!!
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
نه كاری به ده نمكی دارم ونه در فضای فكری من جایی داره .فقط موندم این جایگاهی كه شماها فكر می كنید با جدایی نادر ازسیمین وفروشنده دردنیا كسب كردید دقیقا چه شكلیه كه اینهمه بهش می نازید .تعداد منفی ومثبت كامنتم هم برام مهم نیست . ترجیح میدم حرف درستو بزنم وهزار تامنفی بخورم تایه حرف بیخود وتمجید بیخود تا چها تا بیفكر ترازخودم لایكم كنند.
نوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
جمعیت جهان خیلی زیاده حتی بیشتر از آنكه بتوانی فكرش را بكنی.....مطرح شدن مثبت نام ایران در امنیت جهانی كشورمان بسیار اهمیت دارد.....چون قدرتهای بزرگ برای ایجاد جنگ احتیاج به آوردن دلیل منفی دارند كه هرچه كشوری سابقه ی مثبت بیشتری داشته باشد سیاستهای جهانی به نفع آن تبیین خواهد شد.
رامین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
۰
۲
بگو اصلا تو كارگردانی كه نظر میدی آقای ده‌نمكی؟؟!!
وقتی فیلمات به دلیل عدم حضور آثار فاخر و ضعف مخاطب در شناخت اثر با ارزش از اثر بی ارزش فروش خوب می‌كنه، نتیجه می‌شه این كه شما میایی در مورد هنر سینما نظر میدی و فیلمساز میشی. متاسفانه ضعف فرهنگ ما اینه كه نتیجه‌گرا هستیم، فكر می‌كنیم چون این فیلم خوب فروخته پس عالیه، مثل فوتبالمون. نه آقا دست بردارید از توهین و بی فرهنگی!!!
قاسمی
Germany
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
۰
۰
اصغر فرهادی كه جزء ... بوده ، حالا هم صداوسیما به خاطر بودجه و حقوق خودشون ، فقط سكوت كردند و یا حامی دولت روحانی شدند خدا داند ... قیامت باید پاسخگو باشند.
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
۰
۲
آقای ده نمكی شما با پول كی فیلم می سازی ؟
امیر رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
۰
۱
یك سوال از آقای ده نمكی افرادی كه فیلم ایشان را به عنوان یك اثر ارزشمند قبول كرده اند از شما در كار سینما خیلی حرفه ای تر وبا تجربه تر وقدیمی تر هستند چرا شما خودت را جلو می اندازی وخراب می كنی
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
چون نمیتونه تحمل كنه وسعی میكنه از پیش كشیدن حرفهای نامربوط ایشان راتخریب كنه ولی خودش تخریب میشه كاش اینكاررا نمی كرد
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
۰
۲
من به عنوان یه فرد معمولی در جامعه حوصله ووقت این رو ندارم كه ببینم ایشون یعنی اقای فرهادی چرا به سرمایه دار خارجی متمایل شده . فقط فیلمش رو دیدم از جدایی نادر از سیمین خیلی بهتر بود . فیلمهایی كه پایان باز داشته باشه دوست ندارم و فیلم فروشنده یه جورایی به كارها و رفتار متقابل ما ادما در تعامل با هم در شرایط مختلف اشاره داشت و من خیلی خوشم اومد . . ضمن اینكه یه افتخاری هم برای سینمای كشورمون شدن . خوشحالم .
پوریان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
۰
۰
آب كه سر بالا بره چه اتفاقی میفته ؟
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
۰
۰
كارگردان خوب بودن كه از افتخارات هر كسی میتونه باشه
ولی وطن فروشی چه چپی چه راستی و چه مستقل اگه به اصطلاح صدیق هم باشی خیانتكاری و حكمش هم معلومه
البته من كاری به شخص خاصی ندارم خیانتكار هر كسی میتونه باشه
علی
Seychelles
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
۰
۱
شما هم با سرمایه كلفتی كه با فیلم هایت بدست اوردی فلیم خوب بساز درضمن عقیده هرشخص محترم است همین طور كه شماعقایدت محترم است
روح الله
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
۰
۰
اقای ده نمكی منم با شما موافقم متاسفانه عده ای فكر میكنند خودشون رو هر چه بیشتر به امریكای شغال نزدیكتر كنند جیبشون پرتر میشه و غیرت ملی میشه كشك برای اون ادما
بینام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
۰
۱
اقای ده نمكی من انم كه رستم بود پهلوان.
نرم افزار موبایل
-
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
۰
۰
من تاسفم ازآن باب است .كه بانظرات كوته بینانه،رشدونعالی ومطرح شدن،وافتخاركشوروزیرسوال میبریم،بدخواهان منطقه ای ماازیكسووداخلی های مغرورهرافتخاری روننگ میدونن.
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
این بیانه كه دادید برای زمانی هست كه كسی كشف ویا اختراع ویا مقام وعنوان علمی وورزشی كسب می كنه .نه برای نشون دادن چهره متجاوز وخشن ازخودت به مردم دنیا .نرم افزار جان یه مدل انشا رو واسه هرموضوعی نمی نویسند باوركن.خلایق هرچه لایق .
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
۰
۱
اقای فرهادی نباید جواب ده نمكی روبده چون ده نمكی خودشومیخوادبااین كاره فقط بیاره توبازی
قوام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
۰
۰
با عرض سلام
باید اقای ده نمكی را درك كرد!
نسل سوخته
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
۰
۰
با سلام..آقای ده نمكی و فرهادی 2 تا از بهترینهای كشور هستند..یكی با اخراجیها دل ملت شاد كرد یكی هم با اسكارِِِِآقای ده نمكی زیاد وارد جزئیات نشو فرهادی افتخار ماست ..تو هم افتخاری..چرا اینقد حسادت میكنین..خودتون تو سطح جهانی مطرح نمیشین درست نیست یكی كه رفته و افتخار كسب كرده بهش بتوپین..راستی پول فیلم اخراجیها رو از كجا آوردی...والسلام
ایرانی
Saudi Arabia
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
۰
۱
اقای ده نمكی! اصغر فرهادی یك هنرمنده و طرز فكرش به خودش مربوطه . همانطور كه شما هستی .! آقای فرهادی هیچوقت اینطور راجع به به شما حرف نزده . چرا می خواهید افكار خودتون را به دیگران تحمیل كنید .؟!
علی
Germany
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
اشتباهی مثبت رای دادم
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
۰
۰
نظرات آقای ده نمكی اگر ازروی غرض ورزی نباشد بسیار بدل می نشیند.اما اینكه عده ای بچه درزیر تانك جان میدهند حرف تازه ای نیست واین مبارزه ای هست بین دوطبقه جهت احقاق حق خود وشاید این له شدن طرف یهودی در آلمان نازی باشد ویا له شدن بچه ای فلسطینی باشد بهرصورت هردو انسانند.وقتی سخن از ملتها بمیان می آِید هدف این است كه آیا این جنگ نابرابر را ملت دوكشوربراه انداخته یا دولت آنهاپس حرف آقای اصغری صحیح است
نقی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
۰
۱
گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بو میده
شكوه
Finland
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
۰
۱
جالبه بابا یه ذره حسادتونو مخفی كنین اقلا
لعنت خدا بر حسود حسد ورز

نیازمندی ها