سخنگوی نیروی انتظامی اعلام کرد: معاونت حقوقی پلیس راهور، از بازپرس پرونده تصادف در آزاد راه شهید شوشتری مشهد به علت رفتار و قضاوت شتابزده و اظهارات خارج از دایره عرف و قانون، نزد مراجع صالحه شکایت کرد.
کد خبر: ۱۰۱۶۵۴۶
شکایت پلیس از بازپرس تصادفات خراسان‌رضوی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردارسعید منتظرالمهدی با ابراز تأسف و تأثر از وقوع این حوادث، گفت: برای پلیس راهور در این حادثه قصوری متصور نیست و عوامل راهور وظایف خود را با توجه به شرایط موجود در قبل، حین و بعد از واقعه به درستی انجام داده است و اصلی ترین علت تصادف در شرایط مه آلود جاده، سرعت غیرمطمئنه و عدم رعایت فاصله طولی از جانب برخی رانندگان بوده و رئیس پلیس راه استان هیچ اقراری مبنی بر قصور پلیس نکرده است.

سردار منتظرالمهدی اضافه کرد: براساس ضوابط و قوانین جاری، در هیچ کجای دنیا قبل از انجام تحقیقات و تشکیل دادگاه و تفهیم اتهام، کسی را مقصر نمی شناسند، ضمن اینکه اساسا صلاحیت رسیدگی بازپرس مربوطه در پرونده موصوف مورد اختلاف است و اصولا مرجع صالحه در این موارد سازمان قضائی نیروهای مسلح است.

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: رسیدگی قضائی و پاسخگویی، حق همه شهروندان است، اما دادرسی باید مبتنی بر قانون و رعایت ملزومات آن باشد.

منتظرالهمدی ادامه داد: در بازه زمانی 25 اسفند تا 15 فروردین ماه امسال در پلیس راهنمایی و رانندگی و دیگر دستگاه های زحمت کش و خدمات رسان جاده ای و البته همکاری و همراهی مردم فهیم کشورمان، بالغ بر 10 درصد، جان باختگان تصادفات در سرصحنه کاهش پیدا کرده است که البته یک نفر آن هم زیاد است.

وی افزود: این در حالی است که در سال 95 استان خراسان رضوی رتبه اول کاهش جان باختگان تصادفات را از آن خود کرده است.

منتظرالمهدی گفت: کارشناسان راهنمایی و رانندگی ناجا آمادگی دارند با حضور در تمامی مراجع ذیصلاح و همچنان رسانه ملی، این موضوع را در کنار دیگر کارشناسان این حوزه مورد واکاوی و آسیب شناسی قرار دهند.

در سه حادثه تصادف زنجیره ای روز جمعه مشهد(چهارم فروردین ماه سسال 96) ، 89 نفر مصدوم شدند و یک کودک خردسال جان خود را از دست داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
واشقانی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
۰
۰
پسرم بدان كه قانون هیچوقت شامل حال قانون گذار نمیشود......
منصور
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
۰
۰
پلیس یه عمری فقط مردم رو جریمه میكرد حالا كه در انجام وظایفش كوتاهی كرده بجای عذرخواهی تازه شاكی هم هست.وقتی نهادهای غیر پاسخگو زیاد میشند انتظار عدالت و پاسخگویی از اونها هم نمیره فقط مردم خسارت می بینند.
ناشناس
United States
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
۰
۰
احتمالا بازپرس جریمه شده بود و پلیس را مقصر شناخته بود متاسفانه رانندگان هیچ موقع سرعت را رعایت نمیكنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
۰
۰
این مراجع قضایی همش علیه پلیس هستند.مجرم رو میگیرن بعد قضات سریع ازادشون میكنند
دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
۰
۰
مثل اینكه دو تا مهندس بالا توجه به دادگاه صالح نكردند و فقط عقده های شخصی رو تو نظرشون مطرح كردن. دادگاه صالح دادگاه نظامی هستش و دادستان نیز به عنوان مدعی باید در دادگاه نظامی پیگیری نماید.مهندس
حام جم خواهشا اگر شما هم مشكلی نداری نمایش بده.

نیازمندی ها