چاک بری، یکی از بزرگ‌ترین آهنگسازهای راک در سن ۹۰ سالگی درگذشت. مرگ چاک بری امروز توسط پلیس سنت چارلز تأیید شد.
کد خبر: ۱۰۱۳۳۹۴
بزرگترین آهنگساز راک درگذشت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رکنا ، طبق گزارشات، مأمورین اورژانس بامداد دیروز به خانه‌ای در سنت چارلز اعزام شدند و با بدن بی‌جان چارلز ادوراد بری در خانه‌اش مواجه شدند.

چاک بری، که به عنوان یکی از اولین – و شاید اولین – پیشروهای موسیقی راک اند رول شناخته می‌شد، اولین قطعه‌های این ژانر را نوشت و اجرا کرد. او در بین نسل اول راک قبای معدودی داشت، از جمله الویس پرسلی و کارل پرکینز.
در سال ۱۹۷۷ ناسا دو ساعت از صداهای زمین را به فضا فرستاد که شامل صدای حیوانات، بخشی از قرآن، پیغامی از رئیس جمهور کارتر و قطعه‌ای از موسیقی چاک بری بود.

جان لنون ستاره‌ی افسانه‌ای گروه بیتلز درباره‌ی بری گفته بود: «اگر بخواهیم نام دیگری به راک اند رول بدهیم،‌ می‌توانیم نام آن را «چاک بری»‌ بگذاریم.»
بری با حضور در اولین فیلم‌های موزیکالی که برپایه موسیقی راک شکل گرفتند یعنی راک راک راک (۱۹۵۶) و برو جانی برو (۱۹۵۹) با نحوه‌ی اجرای گیتارش، استانداردهای بصری و موسیقیایی را برای گیتاریست‌های بعد از خودش تعیین کرد. از موزیسین‌هایی که تحت تأثیر او بودند می‌توان به بیتلز، جیمی هندریکس، رولینگ استونز و جیمی پیج اشاره کرد. مجله‌ی رولینگ استونز او را در جایگاه ۶ ام بزرگترین گیتاریست‌ها قرار داده بود و همچنین در بین ۱۰۰هنرمند بزرگ تاریخ رتبه‌ی ۵ ام را به او اختصاص داده بود.
موسیقی او در فیلم‌های زیادی به کار گرفته شده و صحنه‌هایی به یاد ماندنی هم خلق کرده است. از جمله درفیلم پالپ فیکشن که در آن اوما تورمن و جان تراولتا با قطعه‌ی You Never Can Tell می‌رقصند، و یا در بازگشت به آینده که در آن مایکل جی فاکس Johnny B. Goode ، یکی از آهنگ‌های او را با نام خودش ابداع می‌کند.
افراد سرشناس زیادی چون میک جگر، کیت ریچاردز و رینگو استار نسبت به مرگ چاک بری واکنش نشان دادند و در صفحات شخصی‌شان از او گفتند. کیت ریچاردز در توییترش نوشت: «یکی از بزرگترین نورهای زندگی‌ام خاموش شد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نوذر
Canada
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
۰
۰
خیلی جالبه....نمیدونستم كه اراك گیتاریست سیاه پوست معروف داشته!!!!! البته مهران خان مدیری اراكی باید با ایشان آواز میخواند!!!!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها