تاکید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

امور اجرایی حج امسال با جدیت دنبال شود

سازمان حج و زیارت در بسته شماره ۲ توصیه‌هایی را به زائران نوروزی عتبات عالیات ارائه کرد.
کد خبر: ۱۰۱۳۱۴۰
توصیه‌های سازمان حج به زائران نوروزی عتبات عالیات

به گزارش جام جم آنلاین از سازمان حج و زیارت، رعایت نکات بهداشتی از جمله انجام استحمام روزانه، استفاده از لوازم شخصی بهداشتی (حوله، مسواک، شانه و...)، عدم خرید مواد غذایی خارج از سیستم غذایی هتل، عدم استفاده بیش از حد شیرینی و تنقلات، عدم نگهداری غذای باقیمانده از وعده های غذایی قبلی و... مورد تأکید است.

عزیمت به شهر سامرا مشروط به برقراری امنیت و اجازه ورود زائران انجام خواهد شد.

فیلمبرداری و عکسبرداری از نقاط ممنوعه و مناطق انفجاری در عراق جرم بوده و متخلفین دستگیر و زندانی خواهند شد.

در کاروان های اعزامی عتبات یک نفر به عنوان مدیر راهنما جهت انجام امور اجرایی و یک نفر روحانی کاروان و یا مداح جهت انجام امور فرهنگی وظیفه خدمت رسانی به زائرین محترم را بر عهده دارند. همچنین در هتل های محل اقامت نیز یک نفر بعنوان مدیر ثابت هتل جهت هماهنگی و پیگیری امور مربوط به هتل مستقر می باشد.

با توجه به وجود بازرسی های متعدد و جدی در فرودگاه های عراق و مرزهای زمینی (که با استفاده از کارشناسان خبره و سگ های موادیاب و تجهیزات کاملا پیشرفته صورت می‌پذیرد) لازم است از عدم وجود هر گونه مواد مخدر و مشتقات آن در ساک ها و لباس خود اطمینان حاصل نمایید.

با عنایت به وضعیت عراق، درجه بندی هتل ها بر اساس شاخص های بین‌المللی هتلداری نیست و حتی با شرایط موجود، تعداد هتل های درجه یک بسیار محدود بوده و با توجه به قیمت و کیفیت به ترتیب « 1 الف»،« 1 ب»،« 1ج»، «1 د» و سپس از «2 الف» درجه بندی شده اند.

همچنین ممکن است بدلیل عدم وجود هتل با درجه مورد نظر، اجباراً کاروان در هتل با گروه قیمتی بالاتری اسکان داده شود بنابراین سایر زائرین در درجه تنظیمی خود قرار داشته و اجحافی به آنان نخواهد شد.

در خصوص گروه های هوایی، حتماً جهت عزیمت از هتل نجف، 4 ساعت قبل از پرواز به سمت فرودگاه نجف و گروه هایی که در کاظمین هستند 5 ساعت قبل از پرواز به سمت فرودگاه بغداد عزیمت نمایند.

لیکن با توجه به ساعت ورود کاروان جایگزین و آماده شدن هتل، لازم است چند ساعت زودتر اتاق ها تحویل تا مجدداً نظافت شده و برای گروه بعدی آماده شود.

در تمام طول سفر شرکت های مجری ایرانی و عراقی موظف به تامین آب آشامیدنی سالم و غذای مناسب (در حد امکانات و شرایط موجود) هستند، لذا در مسیرهای بین راهی از سالم بودن آب و مواد غذایی اطمینان حاصل نمایید. برای احتیاط، مقداری آب و تنقلات فاسد نشدنی همراه داشته باشید.

برای حمل وسایل خود از ساک و چمدان محکم و قفل دار استفاده نموده و نام و نام خانوادگی، شماره تلفن و نام دفتر زیارتی مربوطه را به صورت واضح بر روی چمدان و یا بر روی برچسب تحویلی نوشته(بانوان حتما از درج شماره تلفن اجتناب نموده و ترجیحا شماره تلفن محارم مرد خود را یادداشت نمایند) و در جای مناسب بچسبانید.

لازم به ذکر است تنها مدارک مورد نیاز در این سفر، گذرنامه و کارت شناسایی زائر می باشد.

تزریق واکسن های پیشگیرانه (مننژیت و آنفلوانزا) حداقل به فاصله زمانی 10 روز قبل از حرکت از ضروریات سفر به عتبات است. ضمنا کارت مخصوص آن را در سفر همراه داشته باشید.

در صورتی که خود یا همسفران شما بیمار یا مصدوم شوید، خونسردی خود را حفظ کرده، به اتفاق مدیر کاروان و با همراه داشتن کارت شناسایی زائر، به مراکز درمانی پیش بینی شده مراجعه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها