در چند سال اخیر، چند دوربین کوچک با قابلیت چسبیدن به سطوح مختلف به بازار عرضه شده‌است. جدیدترین این دوربین‌ها فاکس‌شات (Foxshot) نام دارد.
کد خبر: ۱۰۱۰۶۱۵

این دوربین جمع‌وجور به شکل یک مربع با ابعاد 4 سانتی‌متر و ضخامت 15 میلی‌متر است. فاکس‌شات به دلیل برخورداری از یک فناوری جدید می‌تواند به سطوح مختلفی نظیر پلاستیک، شیشه، چوب و حتی سنگ متصل شود. فاکس‌شات ضد آب بوده و براحتی می‌تواند تصویری با زوایه‌ای 110 درجه تهیه کند. میکروفن این گجت نیز دارای فناوری حذف نویز است. از این دوربین به دو شکل می‌توان استفاده کرد؛ در حالت اول، امکان برنامه‌ریزی برای گرفتن تصاویر پیوسته (مثلا هر 15 ثانیه یکبار) وجود دارد. در حالت دوم نیز کاربر می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن ویژه این گجت، آن را از طریق گوشی خود هدایت کند. گفتنی است تصاویر گرفته شده با فاکس‌شات دارای کیفیت 1080 پیکسلی است.

کوچک‌ترین لرزه‌گیر گوشی

یکی از دردسرهای عکاسی در حال حرکت این است که تصویر گرفته شده دارای لرزش باشد. با این‌که دوربین برخی گوشی‌ها دارای فناوری لرزه‌گیر است، اما گاهی این فناوری چندان هم چاره‌ساز نیست. به همین دلیل استفاده از دستگاه‌های لرزه‌گیر جانبی تنها گزینه پیش‌رو خواهد بود. فنسی (Fancy) کوچک‌ترین و سبک‌ترین دستگاه لرزه‌گیر ویژه گوشی هوشمند است که بزودی وارد بازار می‌شود. فنسی برای انواع گوشی‌های مختلف قابل استفاده است. این لرزه‌گیر در دو ساعت به‌صورت کامل شارژ می‌شود و تا هشت ساعت می‌توان از آن برای عکاسی یا فیلمبرداری استفاده کرد. علاوه بر اینها می‌توان از فنسی به‌عنوان پاوربانک نیز برای شارژ گوشی بهره گرفت. فنسی دارای فلش و نیز آینه ویژه برای گرفتن عکس سلفی است. همچنین یکی دیگر از قابلیت‌های جالب این گجت، امکان قرار دادن آن روی مونوپاد است. فنسی 128 دلار قیمت دارد.

تبلت پروژکتوری

شرکت سونی بتازگی از تولید محصولی خبر داده که می‌توان آن را یک تبلت پروژکتوری دانست. این محصول که اکسپریا تاچ (Xperia Touch) نام دارد، می‌تواند تصاویری را که معمولا روی صفحه نمایش تبلت می‌بینیم روی یک سطح صاف به نمایش درآورد. این دستگاه به دلیل برخورداری از حسگر فروسرخ از قابلیت تشخیص حرکات انگشت کاربر برخوردار بوده و به این ترتیب، کاربر براحتی می‌تواند از تصویر به نمایش درآمده مانند یک نمایشگر لمسی معمولی استفاده کند. گفتنی است این فناوری امکان دریافت چند لمس همزمان را نیز دارد. از آنجا که اکسپریا تاچ مانند یک تبلت اندرویدی معمولی است، بسادگی می‌توان انواع اپلیکیشن‌ها را نیز روی آن نصب کرد. این تبلت پروژکتوری قابل حمل، حتی برای نمایش تصاویر روی سطوح بزرگ‌تری نظیر دیوار نیز کاربرد دارد. این ویژگی بویژه برای تماشای فیلم یا انجام بازی سودمند خواهد بود.

زنگ هوشمند خانه

دیبل لایو (dbell live) گجتی است که به‌عنوان یک زنگ هوشمند برای خانه عمل کرده و می‌تواند امنیت و راحتی زیادی را برای اعضای خانواده به همراه داشته باشد. این زنگ هوشمند که جلوی در ورودی خانه نصب می‌شود. به دلیل برخورداری از حسگرهای صدا و حرکت می‌تواند حضور هر فرد جلوی خانه را از طریق اپلیکیشن ویژه به کاربر اعلام کند. این گجت به لطف وجود دوربینی بسیار خوب، تصاویری با کیفیتHD و زاویه 160 درجه از جلوی در خانه به کاربر نشان می‌دهد. همچنین دوربین ویژه دید در شب نیز امکان مشاهده تصاویر در تاریکی شب را فراهم می‌کند. گفتنی است امکان مشاهده تصویر از هر نقطه‌ای از جهان برای کاربر دیبل لایو فراهم است. یکی از قابلیت‌های جالب این زنگ هوشمند، امکان قفل یا باز کردن در خانه از راه دور است.

ربات مکعبی

پلن‌کیوب (PLEN Cube) رباتی مکعبی شکل است که قابلیت‌های متعددی با خود به همراه دارد. این ربات به دوربین مجهز بوده و می‌تواند با فرمان صوتی کاربر از صحنه‌های مختلف فیلم و عکس تهیه کند. تشخیص چهره، ردیابی سوژه، لرزه‌گیری و نیز تهیه تصاویر پانوراما برخی قابلیت‌های پلن‌کیوب در تصویربرداری به شمار می‌رود. یکی از ویژگی‌های جالب پلن‌کیوب، امکان استفاده از آن کنار دیگر تجهیزات هوشمند خانگی است. برای نمونه کاربر می‌تواند با فرمان صوتی، کارکرد تجهیزات گرمایشی و سرمایشی متصل به اینترنت اشیا در خانه را با استفاده از پلن‌کیوب کنترل کند. این ربات دارای یک صفحه نمایشگر بوده و اطلاعاتی نظیر وضعیت آب‌وهوا، ساعت و تقویم را به کاربر اعلام می‌کند. پلن‌کیوب همچنین آخرین اعلانات شبکه‌های اجتماعی را نیز به کاربر خود اطلاع می‌دهد. توانایی تشخیص حرکات دست کاربر و انجام دستوراتی نظیر پخش موسیقی، بلند کردن صدا یا پخش فایل‌های قبلی و بعدی از دیگر توانایی‌های پلن‌کیوب است.

کاپشن 29 کاره

کاپشن هالام (Hallam) در نگاه اول هیچ تفاوتی با یک کاپشن یا گرمکن ورزشی معمولی ندارد. با این حال، این کاپشن به دلیل برخورداری از 29 قابلیت مختلف، یکی از هوشمندترین لباس‌هایی است که تاکنون به بازار عرضه شده. هالام به یک باتری باریک مجهز است که ضمن تامین انرژی مورد نیاز برای ابزارهای مختلف می‌تواند به‌عنوان پاوربانک برای شارژ گوشی هوشمند نیز به کار برود. این لباس دارای یک ایرفون است و کاربر با اتصال آن به گوشی می‌تواند به موسیقی مورد علاوه خود گوش دهد.

همچنین برای بالا و پایین کردن صدا یا انتخاب فایل، نیازی به لمس گوشی نیست و با استفاده از ابزار ویژه‌ای روی آستین می‌توان این کار را انجام داد. لامپ‌های LED روی آستین نیز می‌تواند برای ایمنی بیشتر طی دوچرخه‌سواری در شب استفاده شود. ساکت کردن خودکار گوشی و ردیابی آن از دیگر قابلیت‌های هالام است.

ساعت ویژه واقعیت افزوده

عینک گوگلی تا همین اواخر به‌عنوان گزینه اصلی برای نمایش واقعیت افزوده در زندگی روزمره مطرح بود. با این اوصاف به دلیل تصمیم گوگل برای معلق کردن تولید این محصول، تلاش بیشتری برای یافتن جایگزینی کارآمد و مطمئن برای نمایش واقعیت افزوده آغاز شد. بتازگی گروهی از نوآوران موفق به طراحی نمونه‌ای از یک ساعت هوشمند شدند که می‌تواند به این منظور به کار برود. واچ‌ثرو (WatchThrue) ساعت هوشمندی است که دارای یک نمایشگر شفاف اضافه است. این نمایشگر می‌تواند با نمایش فلش به سمت‌های مختلف به کاربر برای مسیریابی کمک کند. افزون بر این، امکان نمایش متن روی این صفحه شفاف وجود دارد. ساعت هوشمند واچ‌ثرو اندرویدی بوده و به همین دلیل امکان نصب اپلیکیشن‌های مختلف روی این سیستم‌عامل وجود دارد. همچنین در نسخه پیشرفته‌تر این ساعت هوشمند، حسگرهایی نیز برای عملکرد بهتر وجود دارد.

صالح سپهری‌فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها