مرد میانسال که با کلاه‌گیس و تغییر چهره خود به پیرمرد، به چهار بانک در پایتخت دستبرد زده بود، در جریان آخرین دزدی خود دستگیر شد. سارق خونسرد با تهدید اسلحه از بانک‌های شمال تهران سرقت می‌کرد.
کد خبر: ۱۰۱۰۱۳۶

به گزارش جام‌جم، ساعت 13 و 30 دقیقه سه‌شنبه مردی که کلاه‌گیس برسر و نقاب بر چهره داشت، به بانک ایران‌زمین شعبه شریعتی نزدیک شد. او اطراف را زیر نظر گرفت و زمانی که متوجه شد خیابان خلوت است سلاح کلتش را از جیبش بیرون آورد و وارد بانک شد. او با ورود به آنجا مشتریان و کارکنان داخل بانک را به گروگان گرفت و تهدید کرد در برابرش مقاومت نکنند. افراد حاضر در بانک دستپاچه شده و از مرد مسلح می‌خواستند به آنها آسیبی نرساند. او برای ترساندن آنها شروع به تیراندازی هوایی کرد. مسئولان بانک برای این‌که به کسی آسیبی وارد نشود مجبور شدند پول‌ها را روی پیشخوان بگذارند. سارق با برداشتن پول‌ها که پنج میلیون تومان بود می‌خواست بانک را ترک کند که ناگهان زنگ خطر به صدا درآمد. او که بسیار دستپاچه شده بود، پا به فرار گذاشت. زمانی که از بانک بیرون آمد مردم متوجه سرقت او شدند و درصدد بودند راه را بر او سد کنند که نشد و سارق چند تیر هوایی شلیک کرد و با ایجاد رعب و وحشت برای مردم، پیاده به فرارش ادامه داد که همان موقع گشت پلیس که متوجه ماجرای سرقت شده بود، در محل سرقت حاضر شد. ماموران با محاصره سارق او را خلع‌سلاح و بازداشت کردند. همین موقع بود که کلاه‌گیس سارق به زمین افتاد و معلوم شد او یک دزد میانسال است نه سالخورده. پول‌های سرقتی همراه یک قبضه سلاح کلت و 11 گلوله از او کشف شد .

متهم با انتقال به پلیس آگاهی اظهاراتی ضد و نقیض مطرح کرد. ماموران که احتمال می‌دادند او مرتکب جرایمی مشابه شده باشد، به پرونده سرقت‌های مشابه که در پلیس آگاهی مفتوح بود، پرداختند و ردپای این سارق در سه سرقت دیگر را به دست آوردند.

در نخستین سرقت، عصر روز شنبه 22 اسفند سال گذشته کارمندان بانک ملی شعبه تجریش هنگامی‌ که مشغول جمع کردن وسایل خود بودند تا به خانه بروند با مردی مسلح روبه‌رو شدند. او که اسلحه کلت در دستش گرفته بود، کارمندان را تهدید می‌کرد تا تمام پول‌های نقد شعبه را در اختیارش قرار دهند، در غیر این صورت همه را با شلیک گلوله خواهد کشت. کارمندان که متوجه نشده بودند مرد مسلح بعد از تعطیلی بانک، وارد آنجا شده، سرانجام تسلیم تهدیدهای او شده و سارق با سرقت 14 میلیون تومان پول نقد موفق شد از بانک خارج شود.

با اعلام موضوع به ماموران پلیس، بلافاصله تیم‌های اداره یکم پلیس آگاهی تحقیقاتشان را برای شناسایی مرد سارق و دستگیری او آغاز کردند.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد در کنار بانک درمانگاهی وجود دارد که یکی از درهای آن داخل شعبه باز می‌شود. همچنین با توجه به این‌که سرقت در ساعت غیراداری و تعطیلی بانک رخ داده بود، ماموران احتمال دادند سارق با موقعیت بانک آشنا بوده و از راه مخفی درمانگاه به شعبه با خبر بوده و می‌دانسته در چه ساعتی وارد شعبه شود.

در حالی که هیچ ردی از متهم در دست نبود، سارق میانسال ظهر 13 اردیبهشت امسال در حالی که صورت خود را با ماسک پوشانده بود وارد بانک اقتصاد نوین شعبه قیطریه شد. دزد خونسرد پس از بررسی داخل شعبه به یکباره سلاح کلت کمری را از جیبش خارج و با تهدید مشتریان از مسئول بانک درخواست پول نقد کرد.

مدیر بانک نیز که نگران جان مشتریان داخل شعبه بود، از سارق خواست با برداشتن پول‌ها از محل دور شود که سارق مسلح نیز با برداشتن 62 میلیون تومان وجه نقد پیاده متواری شد.

با اعلام موضوع به کلانتری 101 تجریش پرونده‌ای تشکیل و به اداره یکم پلیس آگاهی ارجاع شد. ماموران با بررسی دوربین‌های مداربسته متوجه شدند مشخصات سارق با دزد مسلح بانک ملی یکی است.

مرد خونسرد در سومین سرقت مهر امسال به یک بانک دستبرد زد و با تهدید کارکنان بانک با اسلحه و سرقت پول از محل متواری شد. ماموران وقتی در محل سرقت حاضر شدند، دریافتند سارق با شیوه‌ای مشابه سرقت‌های دیگر به این بانک دستبرد زده است. او این بار هم به بانکی در شمال شهر دستبرد زده بود.

با مشخص شدن این‌که این دزد مسلح در دستبرد به چهار بانک نقش داشته است، او برای ادامه تحقیقات دیروز به شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران نزد قاضی نصرتی منتقل شد . متهم با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی از وی برای مشخص شدن دیگر جرایم احتمالی این متهم در اداره آگاهی ادامه دارد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها