یک کرگدن 5 ساله در باغ وحش تواری در 40 کیلومتری غرب شهر پاریس توسط یک یا چند قاچاقچی کشته شد و آنها در کمال آرامش با اره برقی شاخ حیوان را بریده و فرار کردند.
کد خبر: ۱۰۰۹۶۵۱
قاچاقچیان ، کرگدن باغ وحش را کشتند + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از لوپاریزین، ونس ، کرگدن نر سفید 5 ساله از سال 2015 در باغ وحش تواری در ایل- دو- فرانس ناحیه ایولین زندگی می کرد. قاچاقچیان در فاصله زمانی دوشنبه شب 6 تا بامداد سه شنبه 7 مارس با شکستن یکی از درهای پشت باغ وحش به ساختمان محل نگهداری ونس و دو کرگدن دیگر وارد شدند. آنها با شلیک سه تا پنج گلوله به سر کرگدن سفید ، حیوان را کشته و سپس با اره برقی شاخش را بریدند و بدون کمترین مزاحمتی فرار کردند.

به نوشته لوپاریزین، نگهبانان باغ وحش ساعت 9 و 30 دقیقه صبح به وقت محلی جسد کرگدن شاخ بریده را پیدا کردند.

باغ وحش تواری در ناحیه ایولین در واقع در حومه پاریس قرار دارد. این نخستین بار در قاره اروپا است که قاچاقچیان به یک حیوان زنده در باغ وحش حمله می کنند. سگولین روایال ، وزیر محیط زیست فرانسه که از این جسارت قاچاقچیان به خشم آمده است بعد ازظهر سه شنبه خواستار ممنوعیت جهانی تجارت عاج و نیز شاخ کرگدن شد.

ژاندارم ها پرونده تحقیقی را در رابطه با قتل ونس گشوده اند. در عین حال، یکی از مقامات باغ وحش تواری گفت که به دلیل ضخامت پوست کرگدن امکان رادیو گرافی وجود نداشته و بنا براین نمی توان نوع سلاحی را که حیوان توسط آن به قتل رسیده است، مشخص کرد.

بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امید
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
۰
۰
این هم در قلب اروپا. اونوقت از مردم آفریقا كه در فقر زندگی میكنن چه توقعی میتوان داشت!!!

نیازمندی ها