در شب حضور برزو ارجمند در خندوانه یاد هنرمندان فقید، زنده شد. او در باره آموخته‌هایش از پدرش گفت از مرحوم انوشیروان ارجمند یادگرفته حین رانندگی هرگاه خسته بود ماشین را کنار بزند و چند دقیقه‌ای استراحت کند و بخوابد و پس از آن راه بیفتد.
کد خبر: ۱۰۰۷۳۷۰

برزو ارجمند یادی هم از شبی کرد که خسرو شکیبایی با او تماس گرفت و خواست به خانه‌اش برود. شکیبایی آن شب متن ترانه‌ای را به ارجمند می‌دهد و می‌خواهد آهنگی برایش ساخته و بخواند. ارجمند ادامه داد قرار بود دکلمه‌ای هم با صدای شکیبایی روی آهنگ قرار بگیرد که متاسفانه قبل از ساخت آهنگ او از دنیا رفت و قطعه تنها با صدای خودش ساخته شد؛ ترانه‌ای که به گفته ارجمند برای اولین بار در خندوانه هم اجرا شد.

از نگه‌داشتن شمع تا قله‌های بازیگری

علی نصیریان در برنامه «دورهمی» حرف‌هایی شنیدنی درباره خودش زد و نکته‌های ارزشمندی درباره عالم هنر و بازیگری مطرح کرد. او در این برنامه تماشای انواع نمایش‌های خیابانی در قدیم مثل تعزیه را عامل اصلی علاقه‌مندی‌اش به بازیگری عنوان کرد. نصیریان با یادی از خاطرات تئاتری در روزهای ابتدایی دوران بازیگری‌اش گفت که در یک نمایش به مدت تقریبا سه ماه در گوشه‌ای از صحنه شمعی را نگه داشته است. نصیریان از فیلم «گاو» هم صحبت کرد و این‌که بازیگران فیلم، خودخواسته دستمزدی نگرفتند هر چند سختی فراوانی را برای ساختش متحمل شدند. در این برنامه او عنوان کرد به خاطر بازیگری و علاقه فراوانش به این هنر از توانایی‌اش در آواز‌خوانی و فراگیری علوم دیگر چشمپوشی کرده است. او همچنین یادی از توانایی‌های علی حاتمی و انساندوستی‌اش کرد.

سهیلی و ناهار فارابی

با گذشت دو هفته از اختتامیه جشنواره فیلم فجر بحث درباره آن همچنان در برنامه هفته گذشته «هفت» ادامه داشت. در این برنامه از سعید سهیلی دعوت شد از اتفاقات پیرامون فیلمش بگوید. اتفاقاتی که در روزهای پایانی جشنواره منجر به فشار عصبی‌اش شد و او را راهی بیمارستان کرد و ظاهرا او برای جلوگیری از نگرانی خانواده، موبایلش را از دسترس خارج می‌کند و بدون اطلاع آنها در بیمارستان بستری می‌شود. او در برنامه هفت از وزیر بهداشت بسیار قدردانی کرد که شخصا چند بار تماس گرفت و شرایط درمانش را مهیا کرد. سهیلی در برنامه هفت خودش را فیلمساز مستقل دانست و گفت تا امروز برای 16 فیلمی که ساخته هیچ پول یا وامی از فارابی نگرفته و مدتی پیش که به خاطر انجام کاری به اداره فارابی رفته هنگام ناهار خواسته عکس نگیرند تا بعدا شائبه‌ای در باره گرفتن وام از فارابی پیش نیاید.

دردسرهای عظیم ساخت کمدی

کارگردان سریال‌های «دردسرهای عظیم» اعتقاد دارد که ساخت سریال طنز سخت شده چرا که حتی نمی‌توان با موجودات زنده غیرانسان هم شوخی کرد. برزو نیک‌نژاد که این روزها مشغول تصویربرداری سریال پنچری است، در گفت‌وگو با ایسنا درباره ساخت آثار طنز گفته که اگر با فرم امروز سریال بسازیم و شوخی‌هایمان به روزتر باشد موفق‌تر خواهیم بود. نیک‌نژاد همچنین عنوان کرده که کمدی یک نقد و انتقاد است و اگر قرار باشد در هر برنامه تلویزیونی نقدی کنیم که به کسی بربخورد دیگر نمی‌شود به کسی اعتماد کرد. وی افزود: وقتی این وسیله دفاعی را از سازندگان طنز بگیرید، کار رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرد. نیک‌نژاد طنز را مانند یک آرامبخش دانسته که در وجود همه ایرانی‌ها هست و از طریق آن چیزهایی را فراموش می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها