باند چهارنفره کلاهبرداری که با ارسال پیامک و انجام عملیات کارت به کارت به سرقت دو میلیارد ریالی از حساب دیگران اقدام می‌کردند در دام پلیس گرفتار شدند.
کد خبر: ۱۰۰۱۸۱۰

سرهنگ مصطفی علیزاده، فرمانده انتظامی شهرستان پیشوا در تشریح این پرونده گفت: در پی ارسال یک پرونده کلاهبرداری پیامکی از دادسرای ناحیه یک تهران مبنی بر این که فرد یا افرادی ناشناس مبلغ 18 میلیون ریال از حساب شاکی به طور غیرمجاز برداشت کرده‌اند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیق از شاکی، مشخص شد وی قصد واریز مبلغ 18میلیون ریال به کارت برادرش را داشته که فرد یا افرادی همزمان شماره کارت دیگری را برای شاکی ارسال و او با تصور این که پیامک از طرف برادرش است وجه مذکور را به آن شماره واریز می‌کند و بعد از واریز وجه متوجه کلاهبرداری می‌شود.

علیزاده تصریح کرد: با به‌کارگیری روش‌های فنی و شگردهای خاص پلیسی، محل برداشت وجه در پیشوا شناسایی و چهار نفر که اقدام به برداشت وجه با آن شماره کارت کرده بودند نیز شناسایی و طی چند عملیات همزمان و غافلگیرانه دستگیر شدند.

این مقام انتظامی گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان 18 عدد عابربانک متعلق به افراد دیگر، چند فقره چک و سیمکارت و وجوه نقد کشف شد.

علیزاده عنوان کرد: متهمان در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف و اظهار کردند تاکنون حدود دو میلیارد ریال از طریق ارسال پیامک یا کارت به کارت کلاهبرداری کرده‌اند. در این خصوص پرونده تشکیل و برای سیر مراحل بعدی تحویل مقامات قضایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان پیشوا در پایان به عموم شهروندان توصیه کرد، برای پیشگیری از وقوع چنین جرایمی فعال‌سازی سیستم پیامکی کارت‌های بانکی یک راهکار خوب برای اطلاع از گردش‌های مالی حساب است تا به‌محض وقوع هرگونه برداشت غیرمجاز و نامتعارف به عابر بانک مراجعه و رمزهای اول و دوم کارت تغییر داده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها