وزیر پیشین کشاورزی و مشاور معاون اول رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با جام‌جم خبر داد:

خشکسالی پیوست برنامه ششم!

توسعه کشاورزی با ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای

طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده، قرار است در برنامه ششم، 40 درصد تولید محصولات گلخانه‌ای کشور در بستر شهرک‌های کشاورزی تولید شود.
کد خبر: ۱۰۰۰۷۲۲

معاون فنی و اجرایی شرکت شهرک‌های کشاورزی، با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بخش گلخانه‌ای کشور گفت: شهرک‌های کشاورزی که احداث گلخانه را در اولویت کاری خود قرار داده است، در صورت فراهم شدن شرایط لازم و امکانات مقتضی تا پایان برنامه ششم، 40 درصد از تولید محصولات گلخانه‌ای کشور را بر عهده خواهد گرفت.

رحمت‌الله پریچهر با اشاره به این که حدود 400 هزار هکتار فضای آزاد زراعی در کشور وجود دارد که به تولید محصولاتی مانند سبزی و صیفی می‌پردازد، افزود: این اراضی بین 12 تا 16 هزار مترمکعب در هر هکتار آب مصرف می‌کنند؛ بنابراین سیاست وزارت جهاد کشاورزی با توجه به مشکلاتی که در تأمین منابع آبی وجود دارد، ایجاد و تأسیس گلخانه را در اولویت کاری خود قرار داده است که شرکت شهرک‌های کشاورزی در همین خصوص به ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای اهتمام می‌ورزد.

به گفته وی، طبق برآوردی که سال 92 صورت گرفته، 605 شهرک کشاورزی در کشور وجود دارد که حدود 180 واحد آن مجتمع گلخانه‌ای بود؛ بنابراین با توجه به اعتباراتی که در سال جدید در پیوست اصلی بودجه آمده، حداقل 70 گلخانه که یا بهره‌بردار نداشتند، یا از نظر زیرساختی کامل نبودند، به بهره‌برداری رسید.

پریچهر با بیان این که هر پنج هکتار که در یک مجموعه فعالیت می‌کنند، یک مجتمع را تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: طبق تعریف‌های موجود، حداقل دو مجتمع در کنار هم می‌تواند یک شهرک را تشکیل دهند، به شرط آن که فعالیت‌های آن همراه با زنجیره تولید باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها