روغن ترمز سیالی تشکل شده از یک ترکیب مصنوعی است که اجزای سیستم ترمز خودرو را با انتقال فشار هیدرولیکی از پمپ تا سیلندر ترمز حرکت می‌دهد و سبب فشار لنت ترمز بر دیسک می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۰۶۲۹
روغن ترمز چیست و چه زمانی باید تعویض شود؟

به گزارش جام جم آنلاین ، روغن ترمز سیالی تشکل شده از یک ترکیب مصنوعی است که اجزای سیستم ترمز خودرو را با انتقال فشار هیدرولیکی از پمپ تا سیلندر ترمز حرکت می‌دهد و سبب فشار لنت ترمز بر دیسک می‌شود.

این روغن تحت دما و فشار بالا کار می‌کند به همین دلیل باید از خواص ویژه ای برخوردار باشد. تبخیر این ماده حیاتی باید بسیار کم باشد ، نقطه جوش آن بالا بوده و در دمای پایین هم یخ نزند ؛ همچنین این روغن نسبت به نفوذ رطوبت و حباب های هوا نیز حساس است.

با گذشت زمان که روغن ترمز رطوبت هوا را جذب کند دیگر آن خاصیت گذشته را نخواهد داشت ؛ به همین دلیل لازم است که روغن ترمز در فواصل زمانی معین تخلیه و با روغن جدید تعویض گردد.

بسیاری از خودروسازان و شرکت های تولید کننده روغن این زمان را 2 سال عنوان می‌کنند البته بهتر است که به دفترچه راهنمای خودروی خود مراجعه و یا از دستگاه تست روغن ترمز استفاده نمایید.

به دلیل حساسیت سیستم ترمز خودرو توصیه می‌شود که تعویض روغن ترمز در تعمیرگاه‌های مجاز صورت گیرد ، همچنین پس از تعویض ، هواگیری و پرکردن ترمز را فراموش نکنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
۰
۰
باسلام بند2سطر اول (آن خاصیت گذشته رانخواهد داشت) می باشد كه به اشتباه خواهد داشت نوشته شده است.
yaali110
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
۰
۰
این روغن تحت دما و فشار بالا كار می‌كند(این روغن)
اااا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
خب منظورت چیه؟؟؟

نیازمندی ها