
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
به گزارش جام جم آنلاین، چند سالی است که اتومبیل چینی سهم زیادی از بازار خودروی کشور را به خود اختصاص دادهاند و این موضوع نیز دلایل خاص خود را دارد که از توضیح این بحث خارج است. اتومبیل های چینی با ظاهری تقریباً زیبا و آپشنهای بیشتر از مدلهای ایرانی، در محدودههای قیمتی متوسط و زیر 60 میلیون جزء گزینههای اصلی خریداران میباشند.
زیرا این دسته قیمتی، جزو دسته های بسیار خلوت در انتخاب خودرو است. در کنار مزایا و معایبی که برای خودروهای چینی میتوان برشمرد و حتی این خودروها را نسبت به بسیاری از خودروهای وطنی در سطح بالاتری به لحاظ ایمنی و کیفیت دانست، یک نکته کلیدی را باید مدنظر قرار داد و آنهم افت قیمت شدید خودروهای چینی در سالهای ابتدایی خرید و بخصوص 3 سال اول است. در این هنگام با افت قابلتوجه قیمت خودرو مواجه خواهید شد.
این مقاله به بررسی افت قیمت برخی خودروهای چینی و مقایسه آن با تعدادی از خودروسازان داخلی میپردازد و خرید خودرو چینی و ایرانی را از یک زاویه متفاوت بررسی مینماید:
MVM : MVM ها از محصولات شرکت چری در چین میباشند که در ایران توسط مدیران خودرو به فروش میرسد. افت قیمت در برخی محصولات این شرکت مانند 315 حتی به 30 درصد نیز میرسد که رقم وحشتناکی است.
MG: کمپانی MG یکی از کمپانیهای مطرح در بازار داخلی بوده و محصولات آن نیز دارای طرفداران پروپاقرصی است. دور از انصاف است که نگوییم برخی خودروهای این شرکت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. در مورد برخی محصولات این کمپانی نظیر MG 6 مگنت و لیفتبک، افت قیمت حتی به 28 درصد نیز میرسد که عدد بسیار بالایی است.
JAC : JAC در سالیان اخیر با محصولاتی چون JAC S5 نام خود را بر سر زبانها انداخته است اما افت قیمت در برخی محصولات آن نظیر J5 به بیش از 19 درصد نیز میرسد البته این عدد در مقابل 28درصد MG بسیار پایینتر است.
LIFAN: این شرکت نیز خودرویی چون X50 را که طرحی از آلفارومئو میباشند در سبد محصولات خود دارد. افت قیمت محصولات این خودروساز نیز در سه سال اول تقریباً 19 درصد است.
ایران خودرو: محصولات ایرانخودرو عمدتاً دارای افت قیمتی بین 13 تا 16 درصد و در برخی خودروها حتی 19درصد نیز است. بهعنوانمثال افت قیمت پژو 206 SD در حدود 13 درصد و افت قیمت رانا در حدود 18 درصد است.
سایپا: سایپا که خانواده پراید و مشابهات آن را پشتیبانی مینماید همانند ایرانخودرو و کمی بهتر است بهعنوانمثال افت قیمت پراید 131 در حدود 12 درصد در 3 سال اول است.
پارس خودرو: پارسخودرو نیز از دیگر شرکتهای داخلی است که تندر 90 را میتوان مهمترین محصول آن دانست و افت قیمت آن نیز در حدود 10 درصد است.
حال اگر قصد خرید خودرو دارید میتوانید از زاویه دیگری به این قضیه نگاه کنید و خودرویی را خریداری کنید که با افت کمتری مواجه شود و در انجام خرید خودرو نیز خودرویی را انتخاب نمایید که سالم بوده و افت قیمت سالهای نخستین خود را پشت سر گذاشته است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
دکتر علیاکبر ولایتی، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بینالملل در گفتوگوی اختصاصی با روزنامه«جامجم» مطرح کرد
با وحید اسدی، مدیر رادیو جوان درباره رویکردهای جدید این رادیو در ۲۸ سالگی تأسیس آن گفتگو کردیم
بررسی آسیبهای نگاه غرب به مسأله زن در گفتوگوی «جامجم» با دکتر عاصمه قاسمی، جامعهشناس
یادم میاد زمانی كه پراید صفرش ده تومن بود هشت تومن پول جمع كردم كه یه پراید
دست دوم بگیرم.
تو تلویزیون گفتن ارزون میشه
و من هم دیدم برای دو میلیون حیف كه صفر سوار نشم.
اما پراید دو ماه بعد شد دوازده تومن و تو یك سال رسید به پانزده تومن و بیست تومن
منم همون دوچرخمو داشتم و پولی كه ارزشی نداشت.
این یعنی خودرو در ایران یه كالای سرمایه ای هست و نه
مصرفی. تو خارج از ایران حرفتون مصداق داره نه اینجا.