دلفان در محاصره برف

ریزش برف در دلفان لرستان که از روز جمعه گذشته آغاز شد شادمانی مردم را به همراه داشت اما تداوم بارش آن مردم دلفان را با مشکلاتی فراوان مواجه کرده و زندگی عادی مردم را مختل کرده است.
کد خبر: ۹۹۶۱۶۸
دلفان در محاصره برف

براین اساس، ارتفاع برف در برخی نقاط در نورآباد مرکز شهرستان دلفان بیش از یک متر است و در ارتفاعات به سبب کولاک دو متر هم گزارش شده است.

با توجه به انباشت برف و برودت هوا و مشکل تردد در معابر، حضور مردم در سر کار خود با مشکل مواجه شده است، طوری که بازار شهر نورآباد نیمه‌تعطیل است و بسیاری از ادارات نیز ارباب رجوع ندارند.

شهردار نورآباد در این باره گفت: با توجه به تداوم ریزش برف و کافی نبودن امکانات و تجهیزات، خواستار اعزام ماشین‌آلات برف‌روب برای کمک به شهرداری هستیم.

محمدحسین ستاری افزود: تمام امکانات شهرداری دو دستگاه گریدر سه دستگاه لودر و چهار کمپرسی است که با آغاز بارش برف همچنان مشغول برف‌روبی در سطح شهر نورآباد هستند اما این تعداد نمی‌تواند مشکل بحران برف در نورآباد را رفع کند.

وی افزود: بارش این چند روز در15 سال گذشته سابقه نداشته است و با این که از بخش خصوصی نیز کمک گرفته‌ایم اما بشدت به اعزام ماشین‌آلات از استان نیاز داریم .

400 روستا در محاصره

در همین حال با وجود تلاش شبانه‌روزی دستگاه‌های عضو ستاد بحران و با گذشت سه روز همچنان راه ارتباطی بیش از 400 روستای دلفان مسدود است. تداوم ریزش برف و کولاک شدید، تلاش راهداران و نیروهای کمکی قرارگاه خاتم را تاکنون بی‌نتیجه گذاشته است.

بارش سنگین برف محورهای اصلی نورآباد به نهاوند و نورآباد به خرم‌آباد و کمربندی نورآباد را مسدود کرد و موجب گرفتار شدن بسیاری از هموطنان شد که به همین منظور نیروهای امداد به نجات مسافران در راه مانده و رهاسازی خودروهای گرفتار در برف اقدام کردند.

قطع سه روز راه‌های ارتباطی، ساکنان روستاهای دلفان را برای تامین مواد غذایی با مشکل مواجه کرده است.

جعفر طولابی فرماندار شهرستان دلفان نیز در این باره گفت: ستاد بحران دلفان همزمان با بارش برف، فعالیت‌های خود را آغاز کرد اما تداوم ریزش برف و کولاک موجب شد امکانات موجود با توجه به وسعت شهرستان جوابگو نباشد.

وی افزود: از ستاد بحران استان تقاضای کمک کردیم که تعداد زیادی ماشین‌آلات به منطقه اعزام کرده‌اند و با تدابیر ستاد بحران در مناطق مختلف مشغول کار هستند.

علی معظمی گودرزی

روزنامه‌نگار محلی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها