واکنش حشد شعبی به فرمان مهاجرتی ترامپ؛

اتباع آمریکا از عراق اخراج شوند

یک قاضی فدرال آمریکا بامداد یکشنبه در واکنش به دستور اجرایی 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری این کشور که باعث سرگردان شدن صدها تن از مسافران خارجی در فرودگاه های آمریکا شد، در حکمی به این افراد اجازه اقامت موقت در خاک آمریکا را داد.
کد خبر: ۹۹۵۷۱۰
یک قاضی فدرال آمریکا فرمان اجرایی ترامپ را به حالت تعلیق در‌آورد

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایرنا ، 'آن دونلی' قاضی دادگاه فدرال در منطقه بروکلین واقع در شرق نیویورک در این حکم افزوده است: پناهندگان و سایر شهروندانی که به موجب فرمان اجرایی ترامپ با داشتن روادید قانونی در فرودگاه‌های آمریکا سرگردان هستند نبایستی به کشورشان بازگردانده شوند.
برخی از گروه های حامی حقوق بشر در آمریکا اعلام کردند که 100 تا 200 نفر در پی فرمان اجرایی ترامپ در فرودگاه های آمریکا سرگردان شدند.
درهمین حال شماری از معترضان به فرمان ضد مهاجرتی رئیس جمهوری آمریکا در پایانه شماره چهار فرودگاه بین المللی جان اف کندی در منطقهٔ' کویینز' شهر نیویورک تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.
'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا جمعه گذشته با امضای دستوری اجرایی از ورود اتباع هفت کشور از جمله ایران به خاک آمریکا جلوگیری کرد.
وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: برای اتباع کشورهای عراق ، سوریه، ایران، سودان، لیبی، سومالی و یمن در سه ماهه آینده روادید صادر نخواهد شد لذا از ورود اتباع کشورهای هدف به خاک این کشور ممانعت می شود. روادید دیپلماتیک از این قاعده مستثنی است.
این دستور اجرایی دونالد ترامپ با انتقاد شدید کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و سازمان ملل متحد روبرو شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
جوك
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
۰
۰
آخه این چه خبر احمقانه ایه مگه یه قاضی در پیتی میتونه فرمان رئیس جمهور رو لغو كنه این خبر تو هیچ خبر گزاری تكرار نشد چون خنده دار بود.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها