مرد کینه‌جو وقتی نتوانست با زن موردعلاقه‌اش ازدواج کند، شوهر او را با شلیک دو گلوله از پای درآورد.
کد خبر: ۹۹۲۷۲۶

به گزارش جام‌جم، ساعت 21 و 30 دقیقه بیست و دوم آذر امسال، مردی با پلیس 110 تماس گرفت و از تیراندازی مرگبار در منطقه سعادت‌آباد، مقابل بیمارستانی خبر داد. ماموران کلانتری 134 شهرک قدس تهران با حضور در آنجا با پیکر مردی 36 ساله روبه‌رو شدند که بر اثر شلیک‌های گلوله از پشت سرش به قتل رسیده و جسد او کنار خودرویش افتاده است. در بررسی داخل خودرو مدارک هویتی مقتول کشف و موضوع به قاضی مرادی، کشیک قتل دادسرای جنایی تهران گزارش شد. با هماهنگی قضایی او جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت. در ادامه پلیس جنایی حاضر در صحنه جنایت، به بازبینی دوربین‌های مداربسته بیمارستانی که جسد در نزدیکی آن افتاده بود، پرداختند که معلوم شد، مرد جوان درحال پنچرگیری لاستیک خودرویش بوده که به قتل رسیده است. بررسی‌‌ها نشان می‌داد مردی نقابدار از پشت سر به مقتول نزدیک شده و با بیرون آوردن سلاح کلتی از داخل پاکت، به او دو گلوله شلیک کرده و بعد هم سوار خودروی پرایدی که منتظرش بود، شده و آنجا را ترک کرده است.

ماموران در ادامه خانواده مقتول را شناسایی و برای تحقیقات به پلیس آگاهی احضار کردند. با تحقیق از این خانواده معلوم شد مقتول متاهل بوده و دو دختر ده ساله و 18 ماهه داشته و به عنوان مترجم زبان انگلیسی در یک دارالترجمه محدوده دانشگاه تهران کار می‌کرده است.

تحقیقات نشان می‌داد، مرد جوان دارای حسن خلق بوده و سابقه درگیری، اختلاف شخصی یا مالی با کسی نداشته است. این درحالی بود که کارآگاهان جنایی اطلاع یافتند مقتول در رشته ورزشی والیبال هم فعالیت داشته و شب جنایت قصد داشته تا به یک سالن ورزشی در شهرک امید در شرق تهران برود که کشته شده است.

دستگیری متهمان

در ادامه ماموران موفق به شناسایی هویت مالک خودرویی شدند که مرد تیرانداز با آن فرار کرده بود. راننده که مردی 38 ساله به نام احسان بود، عصر بیست و نهم دی امسال با گذشت 37 روز از جنایت، در چاپخانه‌ای در منطقه هفت‌تیر شناسایی و بازداشت شد.

متهم با انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی تهران در بازجویی اعتراف کردکه دوستش پوریا عامل این جنایت است.

احسان در اظهاراتش به افسر تحقیق گفت: سه سال پیش با پوریا دوست شدم. یک روز مدعی شد زوج جوانی با پدرش آشنا شده و با وی در ارتباطند. همین آشنایی باعث بروز مشکلات زیادی برای خانواده‌اش شده و می‌خواهد از آنها انتقام بگیرد. چند روز پیش از جنایت هم با دوستم به محله‌های سعادت‌آباد رفتیم.

وی ادامه داد: شب جنایت، پوریا با خودرویش به خانه‌مان آمد. خودرویش را در پارکینگ ساختمان گذاشت و با خودروی من دو نفری به سمت سعادت‌آباد رفتیم. ابتدا او از من خواست مقابل کوچه‌ای توقف کنم. بعد هم پیاده و وارد کوچه شد. انگار خودروی مردی که موردنظرش بود، روبه‌روی یک مغازه متوقف بود. دوستم زمانی که راننده داخل خودرو نبود، لاستیک آن را پنچر کرد و سپس سوار خودرویم شد. خودروی مورد نظر که حرکت کرد، ما هم سایه به سایه‌اش حرکت کردیم. در ادامه خودروی مرد جوان مقابل بیمارستانی توقف کرد.

متهم ادامه داد: به خواست پوریا، من چند متر جلوتر توقف کردم. راننده که متوجه پنچری خودرویش شده بود، پیاده شد تا لاستیک را عوض کند. دوستم همان موقع به سمت مرد غریبه رفت و بعد صدای شلیک دو گلوله را شنیدم. او فرار کرد. من ترسیدم و کمی جلوتر رفتم. همان موقع پوریا سوار شد و آنجا را ترک کردیم. ساعاتی بی‌هدف در خیابان‌ها حرکت می‌کردیم. در نزدیکی اتوبان شیخ فضل‌الله توقف کردم. برای دقایقی از ماشین پیاده شد و زمانی که بازگشت، سلاحی در دست نداشت. نمی‌دانم سلاح را چکار کرد.

شکست عشقی قاتل

با اعتراف این مرد، پوریا 39 ساله که صاحب مغازه فست‌فود در منطقه هفت‌تیر بود، تحت تعقیب قرار گرفت و روز بعد بازداشت شد.

متهم به قتل برای ادامه تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی تهران منتقل و مدعی شد دوستش دروغ می‌گوید و جنایتی مرتکب نشده است. در ادامه تحقیقات مشخص شد او سال‌ها پیش خواستگار همسرِ مقتول بوده؛ اما نتوانسته با وی ازدواج کند. بعد از آن‌که این زن ازدواج می‌کند، پوریا هم ازدواج می‌کند، اما مدتی بعد از همسرش جدا می‌شود. بنابراین چون موفق نشده بوده با دختر مورد‌علاقه‌اش ازدواج کند، دست به انتقامگیری خونین زده است.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در این‌باره گفت: حضور متهم اصلی پرونده در شب حادثه و ارتکاب جنایت قطعی شده است. شواهد پرونده نیز با اعتراف همدست متهم به قتل همخوانی دارد. برای متهمان قرار قانونی صادر شده و تحقیقات از عامل جنایت و همدستش ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها