رئیس‌جمهوری گامبیا که کشورش در روزهای گذشته شاهد تنش بود، امروز کناره‌گیری خود را از قدرت اعلام و تأکید کرد این کشور را ترک می‌کند.
کد خبر: ۹۹۲۶۷۷
رئیس‌جمهوری گامبیا از قدرت کناره‌ گیری کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، «یحیی جامع» امروز شنبه در پی اعمال فشار مجامع جهانی برای تحویل قدرت به رئیس‌جمهور منتخب، اعلام کرد که تنها به منظور حفظ مصلحت ملت و بدون توجه به دیکته‌های خارجی از قدرت کناره‌گیری می‌کند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که جامع در یک نطق تلویزیونی این تصمیم خود برای کناره‌گیری از قدرت را اعلام کرد.

جامع افزود که پس از میانجی‌گری روسای جمهور گینه و موریتانی در آخرین لحظات تصمیم گرفتم که آنگونه که وجدانم راضی می‌شود، رهبری این امت بزرگ را ترک کنم و از همه مردم گامبیا قدردانی می‌کنم.

جامع که از سال 1994 منصب ریاست‌جمهوری گامبیا را بر عهده دارد از تحویل قدرت به «آداما بارو» رئیس‌جمهور منتخب این کشور خودداری می‌کرد که همین امر باعث شد جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکوواس) نیروهای نظامی خود را برای حمله به گامبیا آماده کنند که این حمله به منظور اعطای فرصت به جامع برای کناره‌گیری از قدرت از روز جمعه (دیروز) به تعلیق درآمد.

جامع در نطق تلویزیونی خود همچنین تصریح کرد که تصمیم وی برای کناره‌گیری از قدرت و ترک کشور که پس از چند هفته بحران اتخاذ شد، تصمیمی است که وی به تنهایی و بدون توجه به فشارهای رهبران کشورهای غرب آفریقا اتخاذ کرده است.

پیش از این یک منبع موریتانی که از روند گفت‌وگوها با جامع اطلاع داشت، گفته بود که جامع با ترک قدرت موافقت کرده اما گفت‌وگوها در خصوص تبعیدگاه وی و شروط مربوط به آن در جریان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها