وزارت خارجه امارات خبر زخمی شدن سفیر این کشور در افغانستان و کشته شدن پنج دیپلمات دیگر این کشور در جریان دو انفجار در قندهار را تائید کرد. دولت امارات به همین مناسبت سه روز عزای عمومی اعلام و این حادثه تروریستی را محکوم کرد. در این حمله که شامگاه سه‌شنبه در ولایت قندهار افغانستان صورت گرفت جمعه محمد عبدالله الکعبی، سفیر امارات در افغانستان زخمی شد.
کد خبر: ۹۸۸۹۸۹

همچنین سخنگوی والی قندهار اعلام کرد: در اثر انفجار در مهمانخانه والی قندهار عبدالعلی شمسی، معاون والی قندهار که بشدت زخمی شده بود، جان داده است. این خبر را دیروز والی قندهار اعلام و اضافه کرد: در انفجار دیشب شاه احمد سعید، رئیس ارتباط خارجه ولایت قندهار، یما قریشی، دیپلمات افغان در آمریکا، بازمحمد جوزجانی، نماینده مجلس و دو نفر دیگر که تاکنون شناسایی نشده‌اند نیز کشته شدند. مقامات محلی می‌گویند انفجارها در مهمانسرای والی قندهار حوالی ساعت هفت شامگاه به وقت محلی اتفاق افتاد. گفته می‌شود در موقع انفجار سفیر امارات همراه با والی قندهار و دیگر مقامات این ولایت، مشغول صرف شام بودند. گروه طالبان مسئولیت این حمله را نپذیرفته و انفجار یاد شده را به اختلافات داخلی میان مقام‌های دولت افغانستان مرتبط دانسته است.

بجز امارات، عربستان سعودی، کویت، اردن، قطر و دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس نیز این انفجارها را محکوم کردند. شیخ محمد بن راشد المکتوم حاکم دبی، نخست‌وزیر و معاون رئیس امارات در توییتر نوشت: هیچ توجیه انسانی، اخلاقی و مذهبی برای این بمبگذاری و کشتار افرادی که هدفشان کمک به دیگران بود، وجود ندارد. دولت امارات یکی از دولت‌های حامی گروه‌های تروریستی در منطقه غرب آسیا بوده و همواره از تروریست‌ها بخصوص در عراق و سوریه حمایت می‌کرده است.

کابل پایتخت افغانستان نیز سه‌شنبه شاهد دو انفجار تروریستی بود که طالبان مسئولیت آن را به عهده گرفت. در این انفجارها دست‌کم 30 نفر کشته و 80 نفر زخمی شدند. به دنبال تشدید عملیات تروریستی در افغانستان و رقابت بین گروه‌های طالبان و داعش روز گذشته مجلس نمایندگان افغانستان خواستار نشست اضطراری با رئیس‌جمهور و نهادهای امنیتی شد. شماری دیگر از اعضای مجلس خواستار لغو روند صلح و آغاز قیام عمومی مردم افغانستان علیه تروریست‌ها شدند و تاکید کردند که دیگر نباید به گفت‌و‌گوهای صلح با گروه‌های مسلح مخالف خوش‌بین بود و نهادهای امنیتی را در صحنه نبرد تنها گذاشت. گفتنی است، دور جدید تلاش‌ها برای برگزاری مذاکرات صلح افغانستان نیز که این بار به ابتکار روسیه آغاز شده، هنوز نتوانسته به نتیجه‌ای ملموس و مشخص منتهی شود، بویژه این‌که عدم حضور نمایندگانی از دولت افغانستان در مذاکرات، با اعتراض کابل مواجه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها