رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور تشریح کرد

علت خالی شدن جیب مردم در حوزه سلامت

خطر تعطیلی ۶۰ هزار مطب

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، نسبت به تبعات تعطیلی ۶۰ هزار مطب پزشکان هشدار داد و گفت: بازنده اصلی مصوبه مجلس، مردم و حوزه سلامت خواهند بود.
کد خبر: ۹۸۶۹۸۲
خطر تعطیلی ۶۰ هزار مطب

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، دکتر علی رضا زالی در حاشیه کنگره متخصصین پوست، از تصمیم مجلس در مخالفت با فعالیت پزشکان دولتی در بخش خصوصی انتقاد کرد و گفت: این تصمیم می تواند سلامت مردم را به خطر بیاندازدد.

وی افزود: حقوق شهروندی جامعه پزشکی با این مصوبه مخدوش می شود و به نوعی از محرومیت اجتماعی برخوردار می شوند.

زالی با عنوان این مطلب که تلخی این مصوبه موجب نگرانی احاد جامعه پزشکی شده است، ادامه داد: تبعات این مصوبه مجلس گریبانگیر سلامت مردم خواهد شد.

وی با اشاره به وجود ۶۰ هزار مطب پزشکی در کشور، گفت: بخش زیادی از این پزشکان دارای مطب عضو هیئت علمی نیستند و اکثرا در بخش های خیریه، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح خدمت می کنند که در زمان فراغت مطب دارند.

زالی با عنوان این مطلب که دریافتی این قبیل پزشکان کمتر از دو میلیون تومان در ماه است که اگر بخواهند فقط در بخش دولتی کار کنند، افزود: رگ اصلی درآمد این دسته از پزشکان با این مصوبه از دست خواهد رفت.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی همچنین خطر مهاجرت پزشکان از بخش دولتی به خصوصی را گوشزد کرد و گفت: مصوبه مجلس، آینده شغلی ۶۰ هزار پزشک صاحب مطب را تهدید می کند.

وی با انتقاد از این مصوبه که منجر به محرومیت اجتماعی جامعه پزشکی از حقوق شهروندی می شود، ادامه داد: امیدواریم شورای نگهبان به این نگرانی جامعه پزشکی توجه کند. زیرا، تردید ندارم که بازنده اصلی مردم و حوزه سلامت خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
۰
۰
با سوء استفاده از درد مردم كم نخوردن. یه بار مریض شدم رفتم اورژانس (دل درد شدید طوری كه نمیتونستم حتی دراز بكشم) باورتون میشه استرسی كه از اعلام هزینه بیمارستان داشتم از درد اون مریضی بیشتر اذیتم می كرد. شاید خیلیا این حرف منو نفهمن ولی برای دركش فقط لازمه یاد اون پیرمردی بیفتین كه وقتی فهمید آب مروارید اورده چشمشو داره كور میشه و تو فقر بود و پول نداشت ترجیح داد خودشو از پل آویزون كنه و ...... مرد.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
۰
۰
جناب مطب های پزشكان هیچ شباهتی به محل معالجه بیماران ندارد .! بیشتر شبیه به دكان كاسبی است . درست آنست كه پزشكان در درمانگاهها و كلینیك های مجهز مشغول شوند . آخر با داشتن یك گوشی ضربان قلب وفشار خون در مطب پزشكان نمی شود بیماران را معالجه كرد . بیماری كه هشت طبقه ساختمان باید بالا بره تا جناب دكتر اونو ویزیت كنه و برای ادامه درمان به آزمایشگاهها كه كیلومترها دورتر است حواله بده . تعطیلی مطب پزشكان و اشتغال آنها در درمانگاههای مجهز آرزوی دیرینه هر ایرانی است .
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
۰
۰
شما لازم نكرده دلت به حال مردم بسوزه
حیف پول مفت تو جیب شماها میره...
نوذر
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
۰
۰
یكی از انگیزه های دانشجویان پزشكی برای انتخاب رشته پزشكی همین درآمدزایی این رشته است......اگر پزشكی درآمدش كم شود همه به سمت دلالی خواهند رفت....!!!!!
كردلو
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
۰
۰
باسلام ووقت بخیر .شرمنده كه مزاحم شدم درخانواده ما دو بیمار و معلول اعصاب روان است كه متاسفانه طبق نظریه دكتر ها هبچ كدام در سازمان تامین اجتماعی از كارافتاده نمی شوند وهیچ شخصی پاسخ گو نیست. من یه زنم نه فرزندم میتونم درمان كنم ونه همسرم تكلیف من چیه برادر عزیز توروبه حات عزیزاتون كمكم كنین
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
۰
۰
بنده به ده سال است در كشور زندگی می كنم ، در این كشور كه جمعیت یك میلیارد و چهارصد میلیونی دارد ، تعداد مطب پزشكانش به اندازه كشور ۸۰ میلیونی ایران نیست ، و اصولا پزشكان در بیمارستانها و یا كلینیك های درمانی مشغول طبابت هستند . در هیچ كشوری به اندازه ما پزشكان مطب خصوصی ندارند .
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
۰
۰
جناب آقای دكتر زالی رئیس نظام پزشكی كشور تو نگران تعطیلی مطب پزشكان نباش /// آنها درآمدهای خاص خودشونو دارن...
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
۰
۰
مطب نگو بجاش بگو دفتر دلالی و كاسبی
محسن
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
۰
۰
تعدادی از پزشكان خون مردم را در شیشه كرده اند كه باید جلوی یكه تازی آنها گرفته شود.

نیازمندی ها