گفت‌وگو با دکتر محمدجواد ایروانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

آمریکا چطور از اقتصاد مقاومتی استفاده کرد؟

کتابخانه‌‌‌‌‌‌‌‌ اقتصاد مقاومتی

دیپلماسی اقتصاد مقاومتی (اقدام و عمل)

نوشته: دکتر فردین باقری انتشارات: دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام
کد خبر: ۹۸۴۳۵۳

با ظهور انقلاب اسلامی، حکومت جدیدی در دنیا پدیدار شد که بنای سازگاری با قطب قدرت استکبار را نداشت و به مبارزه با آن پرداخت. ظهور چنین حکومتی در خاورمیانه که از لحاظ اقتصادی و ژئوپلیتیکی دارای اهمیت بسیار است موجب شد نظام استکبار جهانی با تمام قوا به مبارزه با انقلاب برخیزد که با پایان یافتن جنگ تحمیلی و عدم پیروزی استکبار در زمینه نظامی، تهاجمی تازه در قالب اقتصادی علیه ایران شکل گرفت. به همین دلیل نظام مقدس جمهوری اسلامی مکلف به نوآوری و نظریه پردازی و الگوسازی در عرصه‌های جدید اقتصادی بود که یکی از این نوآوری‌ها توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح شد. دکتر فردین باقری در کتاب «دیپلماسی اقتصاد مقاومتی» سعی کرده از شیوه‌ها و سیاستگذاری‌های اصولی براجرای این نوع مبارزه برای مخاطبان بگوید.

اصول اقتصاد مقاومتی در اقتصاد ایران

نوشته: دکتر اسدالله افشار

انتشارات: سفیر اردهال

اعمال تحریم‌های یکجانبه و محدودیت‌های مالی و تجاری همواره یکی از ابزارهای غیر قانونی نظام سلطه برای وارد آوردن فشار به نظام جمهوری اسلامی ایران در طول 34 سال گذشته بوده است که مرتبا بر حجم آن نیز افزوده شده است. این درحالی است که در مقابل چنین رویکردی رهبر معظم انقلاب مبحث اقتصاد مقاومتی را مطرح و براجرای آن تاکید فرموده‌اند. کتاب « اصول اقتصاد مقاومتی در اقتصاد ایران» به نوشته دکتر اسدالله افشار براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری تاکید شده‌است؛ توسط انتشارات سفیر اردهال چاپ شده و در دسترس عمومی قرار گرفته است.

مبانی و مدل‌های مشارکت مردمی در اقتصاد مقاومتی

نوشته: احمد علی یوسفی

انتشارات: مقاومت

مقام معظم رهبری به دنبال رصد توطئه دشمنان انقلاب فرمودند دشمن وارد معرکه جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ملت ایران شده است بنابراین برای مقابله با این جنگ و دفع دشمن از مرزهای اقتصادی ایران موضوع اقتصاد مقاومتی را از سال 1389مطرح نموده و براجرای آن تاکید فرموده‌اند. این درحالی است که ایشان براساس اهمیت موضوع مراتب اجرای این سیاست‌ را رصد کرده و بارها از اجرا نشدن آن از مسئولان نیز گله فرموده‌اند که به‌نظر می‌رسد یکی از علت‌های اصلی ناکامی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بی‌توجهی به نقش عمومی مردم دراین جنگ تمام عیار اقتصادی و طراحی مدل‌های مناسب مبتنی بر مبانی اسلامی برای حضور عموم مردم در مقابله با دشمن بوده است. به همین دلیل احمد‌علی یوسفی در این نوشتار سعی کرده براساس مبانی و معارف اسلامی، مدل‌هایی را که زمینه حضور همه فعالان اقتصادی و نیز تمام اقشار مردم را در این جنگ مقدس و جهاد اقتصادی فراهم می‌کند، معرفی و کاربردهای آن را نیز مطرح کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها