کتاب از « از نگاتیو تا دیجیتال» نوشته آقای مجید شاهپوری توسط انتشارات لمپا منتشر شد، برای این کتاب که حاصل 15 سال از تجربه و مطالعات نویسنده در بخش های مختلف صداوسیماست، سه سال زمان صرف شده است.
کد خبر: ۹۸۳۴۶۶
« از نگاتیو تا دیجیتال» به بازار کتاب معرفی شد

به گزارش جام جم آنلاین این کتاب به صورت آموزشی و کاربردی طراحی شده است. نثر روان کتاب و توضیحات مناسب نویسنده در خصوص مطالب باعث شده است، کتاب برای خوانندگان با هر سطح آگاهی مناسب باشد.
مهمترین دغدغه نویسنده در طراحی این کتاب آموزش تصویربرداری و عکاسی به صورت حرفه ای اما آسان و کاربردی به همه علاقه مندان بوده است. وی در مقدمه کتاب خود نوشته است: «در دنیای پرشتاب رشد و توسعه تکنولو‍ژی های نوین ارتباطی و سواد بصری و استفاده روز افزون از دوربین های حرفه ای و نیمه حرفه ای بین مردم ، به غلط تصویربرداری و عکاسی ، امری سهل و آسان در ذهن بسیاری از آن ها شکل گرفته است. اما برخلاف تصور عامه مردم ، این هنر ، بر اساس اصول و قوانین فنی دقیق بنا شده است و تسلط بر این دنیای پیچیده ، مستلزم مطالعه و تلاش مستمر است تا افراد کار آزموده این امکان را بیابند که لحظات خاص زندگی فردی و اجتماعی خود را بصورت تکنیکی و بر اساس اصول زیبایی شناسی ثبت و ضبط نمایند».
کتاب در 5 فصل طراحی شده است. این فصول عبارتند از:
فصل اول: آشنایی با مراحل فرایند ظهور فیلم/انواع نگاتیو/ساختمان دوربین های نگاتیو و..
فصل دوم: اصول و قوانین کار با دوربین های دیجیتال و...
فصل سوم: لنزها و فیلترها
فصل چهارم: نور و اصول نورپردازی علمی
فصل پنجم: ترکیب بندی
در فصل اول کتاب، سیر تحولی ابزارهای تصویربرداری با نگاه کرونولوژیک و بصورت کاربردی و با ایجاد بینش کامل از چگونگی تشکیل و ثبت تصویر در دوربین های فیلم برداری شرح داده شده است. در فصل دوم، مبانی تصویربرداری و عکاسی دیجیتال و اجزای اصلی تشکیل دهنده این دوربین ها بصورت کاربردی تالیف شده است.
انواع لنزها و فیلترها با تقسیم بندی دقیق و بر اساس عملکرد در فصل سوم به تفصیل توضیح داده شده است و در فصل چهارم این کتاب، نورپردازی اصولی با پرداختی جامع به ابزارهای نورپردازی و انواع روش های نورپردازی پرتره و موقعیت و بصورت کاملا آموزشی به رشته تحریر در آمده است و در فصل پنجم و آخر کتاب ترکیب بندی صحیح و نحوه چیدمان عناصر صحنه با توجه به نوع کادر و اندازه نما بصورت کاربردی و عملی و به صورت مصور توضیح داده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها