مسوولان انجمن اولیا و مربیان ، روز گذشته در یک نشست خبری از برنامه های این سازمان در آستانه فرارسیدن فصل اوقات فراغت دانش آموزان سخن گفتند.
کد خبر: ۹۸۱۱۸

ابوالفضل خادمیان در این نشست با تاکید بر این که خانه و مدرسه به منزله دو بالی هستند که در تعلیم و تربیت کشور نقش ایفا می کنند ، گفت: شعار همه فرهنگیان این است که مدرسه تعطیل می شود اما تربیت تعطیل نمی شود و فرهنگیان به این شعار عمل می کنند. وی افزود: در اساسنامه انجمن اولیا و مربیان آمده است ، انجمن های مدارس موظف هستند با همکاری اولیا و مربیان برای تهیه و ارائه برنامه های سالم بخصوص در اوقات فراغت دانش آموزان فعالیت کنند. قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در سازمان مرکزی انجمن اولیا و مربیان با بیان این که غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان ، رسالت عظیم انجمن اولیا و مربیان است ، گفت: ما توصیه می کنیم از توانمندی قوی اولیا به وسیله انجمن اولیا و مربیان برای برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان استفاده شود. وی ادامه داد: همه دستگاه ها ، غنی سازی اوقات فراغت را ضروری می دانند اما بدون حضور اولیا و مربیان این رسالت کمرنگ می شود. خادمیان به تحقیق یک کشور اروپایی اشاره کرد و گفت: در این تحقیق ، اشاره شده است که اگر اولیا در اردوهای دانش آموزی شرکت نکنند ، اردویی برگزار نمی شود. وی با بیان این که تجربه ثابت کرده است حضور اولیا ، اردوهای دانش آموزی را کیفی تر می کند ، اظهار کرد: در این حالت ، دانش آموز با نشاطتر می شود و نسبت به حضور خانواده خود احساس افتخار می کند.

مشاوره به خانواده ها

همچنین مدیر مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده سازمان مرکزی انجمن اولیا و مربیان گفت : مراکز راهنمایی و مشاوره سازمان مرکزی انجمن اولیا و مربیان به خانواده ها درباره برنامه ریزی اوقات فراغت فرزندانشان راهنمایی و مشاوره می دهد. یوسف سلطانی افزود: آمار مراجعه خانواده ها به مراکز راهنمایی و مشاوره سازمان مرکزی انجمن اولیا و مربیان در سال 1382-83 حدود 80 هزار نفر بوده است که پیش بینی می کنیم این میزان امسال 10 درصد افزایش داشته باشد. وی اضافه کرد: با توجه به این که بسیاری از مراکز راهنمایی و مشاوره در حال حاضر دونوبته شدند و تعداد این مراکز افزایش داشته است ، پیش بینی می کنیم آمار مراجعه امسال بیش از 90 هزار نفر باشد. سلطانی تعداد مراکز راهنمایی و مشاوره سازمان انجمن اولیا و مربیان را 135 مرکز ذکر کرد و گفت : بیشترین مراجعات مردم به مراکز راهنمایی و مشاوره این سازمان درباره مشکلات یادگیری فرزندانشان بوده است .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها