سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: علت جدا نکردن مخالفان از عناصر مسلح از تروریست های جبهه النصره، ناتوانی از شمردن آن ها بود!
کد خبر: ۹۸۱۰۴۳
کربی: تا حد «تهوع» با روسیه حرف زدیم!

به گزارش جام جم آنلاین از العالم، جان کربی دربارۀ اصرار روسیه بر ضرورت تمایز قائل شدنِ آمریکا میان گروه های مخالف با عناصر جبهه النصره گفت: «تا حد تهوع در این زمینه صحبت کردیم».

وی افزود: تمام تلاشمان را به کار بستیم تا گروه های مسلح را قانع کنیم از مناطقی که عناصر جبهه النصره در آن ها حضور دارند، خارج شوند و هیچ کس نمی تواند بگوید ما برای قانع کردن آن ها تلاش نکردیم.

سخنگوی وزارت خارجۀ آمریکا در ادامه گفت: ما نمی توانیم در قبال تک به تکِ عناصر مسلح، مسئول باشیم. برخی از عناصر مسلح به دلایل مختلف تصمیم گرفتند با جبهه النصره ائتلاف کردند یا تصمیم گرفتند در مناطقی که عناصر النصره در آن هستند، بمانند.

جان کربی ادعا کرد: این موضوع به معنای آن نیست که ما تمام تلاشمان را برای حل این مشکل به کار نبسته ایم.

روسیه بارها از آمریکا خواسته است که اگر مدعی وجود گروه های میانه رو در میان گروه های مسلح تروریست سوریه است، فهرستی از آن ها در اختیار روسیه بگذارد تا روسیه در حملات خود ضد تروریست های داعش و النصره، آن را لحاظ کند.

آمریکا همواره ادعا کرده است که در تلاش برای ارائه این فهرست است اما هیچ گاه این فهرست را ارائه نکرده و همواره تلاش کرده با ادعای وجود گروه های میانه رو در مناطق تحت اشغال عناصر النصره و داعش، جلوی حمله به این مناطق را بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها