سرنوشت تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد

پرسپولیس-الهلال در گروه مرگ

به دنبال قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا، سرمربی پرسپولیس قرعه این تیم را سخت‌ترین قرعه در بین نمایندگان ایران دانست.
کد خبر: ۹۷۸۶۶۴

فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی دیروز قرعه‌کشی شد که برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس ساعتی پس از این قرعه‌کشی گفت: قطعا در سخت‌ترین گروه قرار گرفته‌ایم. سه تیم بسیار قوی هستیم. پرسپولیس، الهلال و الریان بهترین‌های کشورهای خودشان هستند و الوحده هم که احتمالا صعود می‌کند، یک تیم بسیار خوب دارد.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: رقابت برای همه تیم‌های حاضر در گروه بسیار سخت و نتایج غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود. البته ما هدف و وظیفه خودمان را می‌دانیم و همان را هم دنبال خواهیم کرد. هدف اول ما صعود به مرحله بعد خواهد بود. بخش عمده‌ای از موفقیت ما هم بستگی به این دارد که تا چه میزان بتوانیم تیم خودمان را تقویت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که تیمش قرار است با الهلال قدرتمند بازی کند و پیش از این پرسپولیس باخت سنگینی را مقابل این تیم متحمل شده است، تصریح کرد: بله، آن موقع الهلال از ما قوی‌تر بود، اما الان ما خیلی قوی‌تر شده‌ایم. این بار قرار نیست با الهلال در تهران یا زمین حریف بازی کنیم، اما این موضوع هم مهم نیست و ما از هدفمان دور نخواهیم شد.

برانکو بیراه هم نمی‌گوید از الهلال تیم نامدار و پرافتخار عربستان در شرایطی که در حال حاضر هم یکه‌تاز لیگ این کشور است. خبر می‌رسد این باشگاه می‌خواهد شش بازیکن جدید جذب کرده و این‌گونه تقویت شود.

الریان و گروه آهنین

مدیر باشگاه الریان قطر هم پس از این قرعه‌کشی گفت: گروه ما یک گروه آهنین است. تمام تیم‌ها در این گروه قدرتمند هستند و ما هم با وجود احترامی که برای آنها قائلیم، آماده صعود از این گروه هستیم. به بازی‌ها خوشبین هستیم. من الان درباره فوتبال حرف می‌زنم و می‌دانید که در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست. در فوتبال هر چیزی امکان‌پذیر است. امیدواریم که از گروه خودمان صعود کنیم.

استقلال ؛ سخت و آسان

استقلال تهران هرچند در مرحله پلی‌آف به تیم پرستاره السد قطر خورده است، اما این تک‌بازی در تهران برگزار می‌شود و آبی‌های پایتخت در صورتی که به مرحله گروهی راه یابند، حریفان آسان‌تری در پیش دارند. با این حال دیروز نصرالله عبداللهی، نماینده باشگاه استقلال در کوالالامپور بعد از مشخص شدن قرعه احتمالی استقلال گفت: فکر می‌کنم که سخت‌ترین کار بازی با السد قطر است. تمام تمرکز ما صعود به مرحله گروهی است و اگر بتوانیم السد را شکست دهیم، کار سختی نخواهیم داشت. بین گروه‌ها تفاوت زیادی نیست و در هر گروه تیم سخت و ضعیف حضور دارد.

او افزود: تعاون تیمی ناشناخته است و بازی کردن با این تیم‌ها در زمین بی‌طرف کار سختی است. باید کشوری را انتخاب کنیم که در آنجا طرفدار داریم. تلاش کادر فنی و باشگاه این است که بازی با السد را پشت سر بگذاریم. فکر می‌کنم قرعه‌ها به یک شکل است و همه تیم‌ها شرایط یکسانی دارند و نباید گفت استقلال قرعه سخت یا آسانی دارد.

جایزه 3 میلیون دلاری برای قهرمان

قهرمان فصل گذشته مسابقات لیگ قهرمانان آسیا سه میلیون دلار جایزه گرفته است. «برایان سی» از مسئولان کمیته اجرایی مسابقات اعلام کرد که قهرمان و نایب‌قهرمان این رقابت‌ها به ترتیب؛ سه و یک و نیم میلیون دلار جایزه دریافت کردند که این جوایز جدا از دیگر درآمدهای باشگاه‌ها از این رقابت‌ها بوده است.

چونبوک موتورز کره‌جنوبی چند هفته پیش موفق شد با پیروزی مقابل العین امارات در مجموع دو بازی رفت و برگشت، به عنوان قهرمانی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا دست یابد.

گروه‌بندی مسابقات و آشنایی با حریفان نمایندگان ایران

گروه A: الاهلی امارات، لوکوموتیو ازبکستان، التعاون عربستان و پلی‌آف 3 (برنده دیدار استقلال - السد)

السد قطر - استقلال ابتدا باید السد قطر را شکست داده تا در این گروه قرار بگیرد. السدی که ژاوی کاپیتان پیشین بارسلونا و مرتضی پورعلی‌‌گنجی مدافع ملی‌پوش ایران را در اختیار دارد. السد با 27 امتیاز تیم دوم جدول لیگ ستارگان قطر است و یک امتیاز با الجیش صدرنشین فاصله دارد.

الاهلی امارات- تیم اسبق علی کریمی؛ در جایگاه سوم لیگ امارات قرار دارد و فاصله‌اش با تیم نخست 5 امتیاز است.

التعاون عربستان: تیم هفتم لیگ عربستان

لوکوموتیو: این تیم در لیگ حرفه‌ای ازبکستان با 74 امتیاز و اختلاف یازده امتیازی نسبت به تیم دوم در صدر جدول قرار دارد.

گروه B: الجزیره امارات، استقلال خوزستان، لخویا قطر و پلی‌آف 2 (برنده دیدار الفاتح عربستان با تیم پیروز دیدار نسف‌قارشی ازبکستان - الحد بحرین)

الجزیره امارات: صدرنشین لیگ امارات است.

لخویای قطر: در لیگ قطر با تفاضل گل کمتر در جایگاه سوم است و تنها یک امتیاز با تیم صدرنشین اختلاف دارد.

گروه C: العین امارات، ذوب‌آهن اصفهان، الاهلی عربستان و پلی‌آف 4 (برنده دیدار الجیش قطر - بنیادکار ازبکستان)

العین امارات: در رتبه سوم لیگ امارات قرار گرفته است

الاهلی عربستان: تیم چهارم لیگ عربستان

گروه D: پرسپولیس، الهلال عربستان، الریان قطر و پلی‌آف یک ( برنده دیدار الوحده امارات با تیم پیروز دیدار الوحدت اردن - بنگلور هند)

الهلال عربستان: صدرنشین لیگ عربستان

الریان قطر: در رتبه پنجم لیگ قطر قرار گرفته است.

الوحده امارات و الوحدت اردن و بنگلور هند: الوحده به طور حتم شانس بالایی دارد که از مرحله پلی‌آف عبور کند. این تیم در رتبه ششم لیگ حرفه‌ای امارات قرار دارد.

گروه E: کاشیما آنتلرز ژاپن، موانگتانگ یونایتد تایلند، برنده پلی‌آف 4 (شانگهای شنهوای چین/ بریزبین استرالیا، گلوبال اف‌سی فیلیپین و تمپینز رووز سنگاپور) و برنده پلی‌آف یک (جوجو یونایتد کره‌جنوبی / برنده دیدار کیتچی هنگ‌کنگ - هانوی T&T ویتنام)

گروه F: اف‌سی سئول کره جنوبی، تیم دوم ژاپن، وسترن سیدنی استرالیا و برنده پلی‌آف 3 (شانگهای SIPG چین/ برنده دیدار سوکوتای تایلند - یاداناربون میانمار)

گروه G: گوانگژو اورگراند چین، سوان سامسونگ کره جنوبی، تیم سوم ژاپن و ایسترن هنگ‌کنگ

گروه H: آدلاید یونایتد استرالیا، جیانگسو چین، جئونبوک موتورز کره‌جنوبی و برنده پلی‌آف 2 (تیم چهارم ژاپن/ برنده دیدار بانکونگ یونایتد تایلند - جوهور دارالتعظیم مالزی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها