در طول سال‌های اخیر آثار مختلفی در سینما و تلویزیون ساخته شده‌ که مشخصا با موضوع منافقین جلوی دوربین رفته‌ است. آثاری که نشان می‌دهد سازندگان آنها به وجوهی ورود کرده‌اند که پیش از این چندان به آنها پرداخته نمی‌شد.
کد خبر: ۹۷۳۸۶۰

در تلویزیون ارمغان تاریکی و پروانه جزو این دسته آثار محسوب می‌شود. آثاری که علاوه بر آن که به لحاظ محتوایی بسیار تاثیرگذار بودند به لحاظ اجرایی و فرمی هم استانداردهای بسیار چشمگیری داشتند. در واقع این آثار آن قدر فیلمنامه خوب و منسجمی داشتند که حتی سختگیرترین منتقدان را هم با خود همراه می‌کرد. در واقع آنچه این آثار را نسبت به آثار پیشین کاملا مجزا می‌کرد شخصیت‌پردازی خوب، انسجام صحنه‌ها و از همه مهم‌تر اجرای بسیار حرفه‌ای بود که همه را راغب می‌کرد این آثار را تا انتها دنبال کنند.

در سینما هم کم و بیش شاهد چنین اتفاقاتی هستیم. همین الان فیلمی با همین موضوع روی پرده رفته است. «سیانور» آن‌قدر خوب و جذاب پرداخت شده که می‌توان از آن به‌عنوان الگویی برای ساخت چنین آثاری یاد کرد.

فیلم تازه بهروز شعیبی از فیلمنامه و بازیگران خوبی سود می‌برد اما آنچه این فیلم را دیدنی کرده، این است که سازندگان بخوبی پی‌برده‌اند که تا چه اندازه باید وقایع داستان را با مخاطب در میان گذاشت و از آن مهم‌تر این‌که فیلم آنچنان به لحاظ صحنه‌پردازی و طراحی لباس خاص است که به این زودی از یادها نمی‌رود.

مهدی غلامحیدری - دبیرقاب کوچک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها