مدیر انجمن نجوم اهواز از رویت هلال شامگاهی ماه ربیع الاول خبر داد و گفت: می توان این ماه قمری را فردا با چشم غیر مسلح مشاهده کرد.
کد خبر: ۹۷۳۴۱۰
فردا هلال ماه ربیع الاول را در آسمان ببینید

به گزارش جام جم آنلاین، خسرو جعفری زاده در گفتگو با مهر با بیان اینکه روز چهارشنبه دهم آذرماه هلال ماه ربیع الاول سال ۱۴۳۸ هجری قمری دیده می شود، اظهار داشت: در این روز خورشید ساعت ۱۶:۵۱ دقیقه به وقت مرکزی ایران از افق غربی غروب می کند.

وی ادامه داد: دقیقا ۳۰ دقیقه بعد از غروب خورشید، هلال ماه ربیع الاول را می توان در افق غربی با چشم غیر مسلح مشاهده کرد.

این کارشناس نجوم خاطر نشان کرد: در این زمان، فاز ماه تقریبا برابر با ۲.۱ درصد است؛ همچنین ارتفاع ماه برابر با ۴ درجه از افق خواهد بود.

مدیر انجمن نجوم اهواز با بیان اینکه البته این هلال ماه در افق مناسب و بدون غبار و با چشم غیر مسلح قابل رصد خواهد بود، افزود: هلال ماه ربیع الاول در این زمان به میزان ۱۲.۷ دهم درجه از خورشید فاصله دارد.

جعفری زاده با اشاره به اینکه در این زمان می توان سیاره عطارد را هم مشاهده کرد، گفت: اگر به هنگام رصد هلال ماه ۱۰ درجه به سمت جنوب آسمان ( روی سمت ) حرکت کنیم سیاره عطارد قابل مشاهده است؛ قدر عطارد -۰.۵ است و به راحتی دیده می شود.

وی با بیان اینکه هلال ماه ربیع الاول در ساعت ۱۷ و ۵۰ دقیقه غروب می کند، گفت: هر چه به سمت غرب ایران پیش برویم هلال های ماه راحت تر دیده می شوند، چون تقریبا یک ساعت اختلاف غروب خورشید با شرق ایران دارند و ماه بالاتر از افق قرار دارد.

جعفری زاده افزود: از سوی دیگر، سیاره زهره هم به شکل یک ستاره پرنور بالاتر از سیاره عطارد دیده می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها