حضور در مرحله یک شانزدهم تور جهانی، بهترین نتیجه پینگ پنگ بازان ایران بود. تیم ملی پینگ‌پنگ ایران که برای حضور در تور جهانی اتریش و سوئد به اروپا رفته، با باخت نوشاد عالمیان نفر 98 رنکینگ جهانی برابر دیمیتری اوتچاروف آلمانی نفر ششم رنکینگ جهانی در مرحله یک شانزدهم تور سوئد شال و کلاه کرد تا به تهران برگردد. شاگردان جمیل لطف الله نسبی در دو تور جهانی خیلی زود از میدان به در شدند. نتیجه ای که برای فدراسیونی‌ها هم از قبل قابل پیش بینی بود. مهرداد علیقارداشی رئیس فدراسیون پینگ پنگ در این باره می‌گوید: «نتایج بچه‌ها در این دو تور قابل‌پیش‌بینی بود.
کد خبر: ۹۷۰۴۴۳

نمی‌توانم بگویم نتایج قابل قبول نبود اما نوشاد بهتر از همه نتیجه گرفت.» او اما از نوشاد جور دیگری راضی است:« نوشاد در آخرین بازی مقابل اوتچاروف آلمانی نفر ششم دنیا خوب بازی کرد. هر چند سرمربی تیم ملی می گفت در پوئن 6-6 با حریف المانی برابر بوده و امتیاز 8-6 را مفت به او داده اما با این حال از نوشاد راضی هستم. البته او و نیما 10 روز زودتر در آلمان اردو زدند و تمرین کردند. فکر می‌کنم نتیجه او در رنکینگ ماه بعد تاثیر زیادی بگذارد.»

رئیس فدراسیون پینگ‌پنگ معتقد است نباید بیشتر از این انتظار داشت: «بیشتر از این هم از بقیه بچه‌ها انتظار نداشتیم. درست است که مردم انتظار برد دارند اما باید بپذیریم که پینگ‌پنگ‌بازان بقیه کشورها زحمت بیشتری می‌کشند. هرچند ما هم قانع نیستیم و برنامه‌های زیادی برای پیشرفت بچه‌ها داریم.» شاید فدراسیونی‌ها ترجیح می‌دهند حالا تنه ملی‌پوشان به تنه بزرگان دنیا بخورد تا آبدیده‌تر شوند: «ما برای بقیه پینگ‌پنگ‌بازان موظف هستیم تا شرایط بهتری را فراهم کنیم تا با آمادگی در اردوهای داخلی آماده شوند و در رقابت‌های بین‌المللی تنه‌شان به تنه بهترین‌های دنیا بخورد و رنکینگ‌شان را ارتقا دهند و هم حریفان بالاتر از خودشان را شکست دهند.»

به نظر او تمرین پینگ‌پنگ‌بازان در اردوهای خارجی به پیشرفت آنها کمک می کند: «در تمرین در کمپ‌های خارجی جدای از تنوع تمرین، تغییر سالن و میزها دست بچه‌ها هم عوض می‌شود. چرا که همه پینگ‌پنگ‌بازان با یک روش بازی نمی‌کنند و هر چقدر بچه‌های ما با بازیکنان مختلف توپ بزنند ورزیده‌تر می‌شوند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها