مشمولان نظام وظیفه برای شرکت در راهپیمایی ملزم به رعایت شرایط خروج هستند که باید بر اساس آن عمل کنند.
کد خبر: ۹۶۸۹۱۸
شرط حضور مشمولان سرباز در راهپیمایی اربعین چیست؟

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، همه ساله در ایام منتهی به اربعین حسینی، زائران و عشاق ثارالله مسیر نجف تا کربلا را به عنوان یک سنت حسنه با پای پیاده طی می‌کنند.

در میان عاشقان حسینی مشمولان نظام وظیفه نیز دوست دارند از این قافله عشق عقب نمانده و خود را مهیای حضور در این همایش عظیم کرده‌اند.

جانشین رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی با بیان اینکه این سازمان در طول یک ماه تلاش کرده تا شرایط خروج مشمولان سرباز اعم از دانش آموزان، دانشجویان و سایر مشمولان را برای شرکت در این راهپیمایی فراهم کند، گفت: مشمولان پایتخت و اطراف آن با ورود به سامانه سماح و ثبت درخواست خود و پرداخت وثیقه لازم، مجوز صدور از کشور را دریافت کردند.

سردار ابراهیم کریمی اضافه کرد: هرچه به برگزاری مراسم اربعین نزدیک می شویم، میزان درخواست مشمولان کاهش می یابد براین اساس متقاضیان مشمول سربازی که تمایل دارند در راهپیمایی اربعین شرکت کنند باید تا 27 یا 28 آبان ماه اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند.

شرط حضور سربازی نرفته‌ها در راهپیمایی اربعین

وی تاکید کرد: طبق دستور سازمان وظیفه عمومی ناجا شرط خروج مشمولان غیر غایب از کشور سپردن وثیقه 3 میلیون تومانی است که پس از آن مجوزهای لازم برای این افراد صادر خواهد شد.

جانشین رئیس سازمان نظام وظیفه نیروی انتظامی با بیان اینکه وثیقه 30 میلیون ریالی، ظرف سه تا چهار روز از بازگشت مشمولان سرباز به حساب آنها عودت داده می شود، تصریح کرد: در صورتی که این مبلغ به حساب آن ها واریز نشد، می توانند به حوزه های نظام وظیفه با در دست داشتن گذرنامه، مراجعه کنند تا ورود آنها به کشور ثبت شود.

وی در مورد نحوه خروج و شرکت سربازان در راهپیمایی اربعین، گفت: این افراد باید به واحد نیروی انسانی مراجعه و تقاضای خود را ثبت و وثیقه لازم را پرداخت کنند.

جانشین رئیس سازمان نظام وظیفه در مورد نحوه خروج غائبانی که بیش از هشت سال غیبت دارند و تاکنون جرائم خود را پرداخت نکرده اند هم اظهار کرد: آنهایی که نیمی از این جریمه را پرداخت کرده اند، گذرنامه لازم را برای شرکت در این راهپیمایی دریافت کردند.

بر اساس اطلاعات و آمار موجود و اعلامی از سوی مسئولان و دست اندرکاران در اربعین سال گذشته حدود 2 میلیون تن از هموطنانمان برای حضور در مراسم اربعین راهی عراق شدند.

سردار کریمی با اشاره به چگونگی امکان سفر سربازان غایب و فراری به کربلای معلا برای مراسم اربعین حسینی، اظهار کرد: مشمولان غایبی که تا پایان سال جاری، 8 سال و بالاتر، غیبت داشته و مشمولان طرح پرداخت جریمه غیبت شوند، می‌توانند با شرایط خاصی امکان خروج از کشور و زیارت عتبات عالیات همزمان با اربعین حسینی را داشته باشند.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ادامه داد: در صورتی که مشمولان پرداخت جریمه غیبت، در این طرح ثبت نام کرده و نیمی از جریمه تعیین شده را پرداخت کنند، می‌توانند برای زیارت عتبات عالیات، عازم کشور عراق شوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک بودن ایام اربعین و پروسه 2 تا 3 روزه ثبت نام و تعیین پرداخت جریمه، لازم است متقاضیان این طرح، هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام در طرح مذکور، اقدام کنند.

به گفته سردار کریمی، از ابتدای امسال تا کنون حدود 150 هزار نفر در طرح پرداخت جریمه نقدی غیبت سربازی ثبت نام کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
mohammad
-
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
۰
۰
من ٣٢ سالمه ارشد دارم و نمی تونم بخرم چون فقط ٤ سال غیبت دارم تازه اگر ٣٥ سالم بود یعنی نصف عمرم هم رفته بود نمی تونستم ولی یه نفر كه ٢٦ سالشه و درس نخونده و كار كرده و پول در آورده می توه حالا بیاد بخره .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها