انتشار دو فیلم در یک هفته گذشته در تلگرام، با واکنش سریع سخنگوی ناجا روبه‌رو شد؛ واکنشی که در جامعه با استقبال شهروندان همراه بود و باعث افزایش اعتماد مردم به نیروی انتظامی شد. در نخستین فیلم، نشان داده می‌شد که پلیس خودرویی را درحالی که دو کودک داخل آن بود، به پارکینگ انتقال داده است.
کد خبر: ۹۶۸۲۸۸

پس از انتشار این فیلم به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی، دفتر سخنگوی نیروی انتظامی اعلام کرد؛ راننده خودرو در اوایل شب هفته گذشته با توقف در خیابان بوعلی نوشهر در نزدیکی بیمارستان شهید بهشتی، جنب داروخانه، سد معبر کرده که البته تابلوی توقف ممنوع نیز در آن مکان نصب شده بود. در ادامه طی تماس مردمی با پلیس 110، پلیس در محل حاضر و پس از 10 دقیقه تلاش برای پیدا کردن صاحب خودرو و به نتیجه نرسیدن، خودرو به پارکینگ منتقل شده است.

بنابر اظهارات مامور حاضر در صحنه، شیشه خودروی مذکور دودی و بخار گرفته بوده و درون ماشین قابل رویت نبوده تا از حضور دو کودک خردسال یک و سه ساله آگاه شوند. بی‌شک حتی اگر یک درصد مامور پلیس از حضور دو کودک در خودرو مطلع بوده و چنین اقدام ناصوابی را انجام داده باشد، به طور حتم برخورد انضباطی با وی صورت و ادامه فعالیت او مشروط خواهد شد.

پس از انتشار این توضیح در سایت خبری پلیس، نوبت واکنش نیروی انتظامی به فیلم کتک زدن راننده‌ای توسط ماموران راهور در پمپ‌بنزینی در شهر شیراز بود. در این فیلم ماموران راهور، راننده‌ای را از خودرو بیرون کشیده و کتک می‌زدند. دو روز بعد سخنگوی ناجا به این فیلم هم واکنش نشان داد و گفت: محرک آغازین این رخداد ناگوار، شرب خمر و عدم تعادل روانی و رفتارهای پرخطر و ناهنجار راننده خودرو و بی‌توجهی او به فرمان ایست ماموران بود، اما فارغ از این مساله رفتار نامتعارف ماموران نیز مغایر قانون و قواعد انضباطی و رویه همیشگی ناجا بوده است و به همین سبب، پلیس بلافاصله به برخورد انضباطی شدید با دو سرباز وظیفه و همچنین مامور پلیسی که نظاره‌گر صحنه بوده، اقدام کرد. این افراد تا مشخص شدن تکلیف نهایی تنزیل درجه و به انتظار خدمت درآمده‌اند.

در ادامه رئیس پلیس راهور ناجا هم به موضوع واکنش نشان داد و گفت: قطعا با ماموران خاطی برخورد می‌شود.

برخورد ناجا با این دو ماجرا و ورود سریع سردار منتظر المهدی به موضوع نه‌تنها باعث افزایش اعتماد مرد به پلیس شد، بلکه از انتشار شایعات درباره این دو فیلم جلوگیری کرد. احتمال وقوع تخلف در هر دستگاهی وجود دارد و انتظار مردم برخورد سریع و قاطع با این متخلفان است که اقدام نیروی انتظامی برای برخورد با ماموران متخلف، کمترین انتظار مردم از ناجا بود. خوشبختانه در دوره فرماندهی سردار اشتری در نیروی انتظامی کشور شاهد برخوردهایی از این دست و رسانه‌ای شدن آن هستیم، مانند ماجرای کارواش مجیدیه که بلافاصله با دستور فرمانده ناجا با ماموران متخلف برخورد شد. مسئولیت‌پذیری پلیس در قبول اشتباه نیز قابل تقدیر است. در ماه‌های اخیر با انتخاب سخنگو برای نیروی انتظامی شاهد هستیم که پلیس در موضوعات مرتبط با پلیس سریع واکنش نشان می‌دهد و در صورت قصور یا تخلف علاوه بر قبول آن، با متخلفان برخورد و موضوع را رسانه‌ای می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها