شاید اتفاقات اخیر سیاسی و اجتماعی در آمریکا بهانه‌ای شده تا رسانه تلویزیون سراغ تولید نسخه تلویزیونی «اسنیکرز» برود. شاید هم قاب کوچک از مدت‌ها قبل در فکر دوباره‌سازی تلویزیونی این فیلم جنجالی و پرسروصدای دهه 90 میلادی بوده است.
کد خبر: ۹۶۴۴۸۱

دلیل اصلی هرچه که باشد، تماشاگران تلویزیون می‌توانند در سال 2017 به تماشای ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز گروهی از هکرهای حرفه‌ای بنشینند. جالب است که همین اواخر اعلام شد نسخه تلویزیونی «دشمن دولت» ویل اسمیت هم تولید می‌شود.

این نکته نشان می‌دهد برنامه‌سازان قاب کوچک اشتیاق تازه‌ای برای تولید نسخه‌های تلویزیونی فیلم‌های جنجالی سیاسی پیدا کرده‌اند.

والتر پارکز، تهیه‌کننده سرشناس تلویزیونی با همکاری شبکه ان.بی.‌سی، مجموعه درام و سیاسی اسنیکرز را با هزینه‌ای 9 میلیون دلاری تولید می‌کند.

فیلمنامه مجموعه را تام ژنتگیروگی می‌نویسد که برای مجموعه پربیننده «منتالیست» شهرت فراوانی دارد. والتر پارکز که در تهیه و نگارش فیلمنامه نسخه سینمایی اسنیکرز همکاری داشت، در اینجا به عنوان مشاور فیلمنامه‌نویس همکاری خواهد کرد.

این فیلمنامه قرار است داستان نسخه سینمایی را دنبال کند و تفاوت‌های زیادی با آن نخواهد داشت، اما طبیعی است که به عنوان یک مجموعه تلویزیونی باید بسط و گسترش داده شود.

به این ترتیب، مجموعه 13 اپیزودی اسنیکرز با تعدادی داستان و کاراکترهای فرعی تازه همراه خواهد شد. این کاراکترها و داستان‌های فرعی در خدمت ماجراهای اصلی قرار می‌گیرند. داستان مجموعه روی کاراکتر مارتین بیشاب تمرکز می‌کند که یک هکر حرفه‌ای و کارکشته است. او از جانب دستگاه‌های دولتی مامور می‌شود گروهی از هکرها را دور خود و در یک تیم گردآوری کند.

قرار است اعضای این تیم به تست سیستم امنیتی کمپانی‌های مختلف بپردازند. یک مامور عالی‌رتبه اداره پلیس هم ناظر کارهای این تیم است.

بزودی این ناظر از مارتین بیشاب و همکارانش می‌خواهد دستگاهی را درست کنند که می‌توان به کمک آن، هر کد و رمز محرمانه‌ای را شکست و وارد کامپیوتر و سیستم امنیتی مراکز مختلف شد. به صورت طبیعی، اوضاع آن‌طور که به نظر می‌رسد نیست و بیشاپ و همکارانش، خود را درگیر یک موضوع مهم اجتماعی و امنیتی می‌بینند. آنها که حالا در نقطه مقابل قانون قرار گرفته‌اند، باید راهی برای بازگشت پیدا کنند. در نسخه سینمایی سال 1992، رابرت ردفورد در نقش مارتین بیشاب ظاهر شد. بازیگران مطرح دیگری هم چون دنی آرکاد، سیدنی پواتیه، بن کینگزلی، ریور فونیکس و مری مکداول هم دیگر نقش‌های این درام دلهره‌آور پرتنش سیاسی را بازی کردند.

فیل آلدن رابینسن کارگردان آن بود و در نمایش عمومی خود در سطح بین‌المللی (آمریکا و بقیه کشورهای دنیا)، موفق به یک فروش خوب 105 میلیون دلاری شد. فیلم که با هزینه تولید 35 میلیونی تهیه شد، در آمریکا حدود 51میلیون دلار فروش کرد.

تهیه‌کنندگان مجموعه تلویزیونی امیدوارند نظر ردفورد را برای بازی در یکی از نقش‌های مهم کار خود جلب کنند، اما این بازیگر کهنه‌کار 80 ساله هنوز جوابی به درخواست آنها نداده است.

تمام اپیزودهای مجموعه را یک فیلمساز واحد کارگردانی خواهد کرد و از حالا معلوم است که فقط در یک فصل تولید خواهد شد. کلید فیلمبرداری مجموعه پس از انتخاب بازیگران و کارگردان آن، اواسط فصل پاییز زده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها