مردی که با سوءاستفاده از سندهای 40 واحد آپارتمان، وام میلیاردی گرفته و بدون پرداخت اقساط متواری شده بود، پس از 9 سال فرار بازداشت شد.
کد خبر: ۹۶۲۸۲۷
گرفتن غیرقانونی وام میلیاردی با سند 40 آپارتمان

به گزارش جام‌جم، اوایل سال 86 مردی با مراجعه پلیس آگاهی سمنان ازمردی شکایت کرد.

شاکی به افسر بازجو گفت: من از مردی که مالک یک مجتمع مسکونی 40 واحدی بود، آپارتمانی خریدم و قرار شد او هرچه زودتر سند آپارتمان را به نام من ثبت کند، اما از این کار طفره رفت تا این که اخطاریه‌ای از بانک به دستم رسید مبنی بر این که، وام مسکن به نام من از بانک دریافت شده، اما با گذشت پنج ماه اقساط آن پرداخت نشده است.

وی افزود: زمانی که در بانک موضوع را بررسی کردم، متوجه شدم سازنده مجتمع به نام من وام دریافت کرده و اقساط آن را نپرداخته است. با سازنده تماس گرفتم که تلفنش خاموش بود و موفق به یافتن وی نشدم.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری متهم ادامه داشت تا این که 39 نفر دیگر نیز که از ساکنان همان مجتمع مسکونی بودند، با حضور در پلیس آگاهی شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند.

بررسی‌ها نشان می‌داد، متهم با اسناد 40 واحد آپارتمان، یک میلیارد و 500 میلیون تومان از بانک وام دریافت کرده است. با افزایش شکایت‌ها جست‌وجو برای دستگیری او ادامه داشت، اما متهم مدام مخفیگاه خود را تغییر می‌داد تا این که با گذشت 9 سال از فرار وی، چند روز پیش مخفیگاهش در تهران شناسایی شد. ماموران با هماهنگی قضایی به آن محل اعزام شده و متهم فراری را دستگیر کردند.

سردار روح‌الامین قاسمی، فرمانده نیروی انتظامی استان سمنان در این باره گفت: با انتقال متهم به پلیس آگاهی معلوم شد او بدون اطلاع خریداران آپارتمان‌هایش، با مدارکی که هنگام معامله از آنها گرفته، از بانک بابت هر واحد آپارتمان وام کلانی دریافت کرده و اقساط آن را نپرداخته است.

وی افزود: متهم با قرار قانونی روانه زندان شد. او بابت دریافت وام برای 40 واحد آپارتمان که اقساط آن را از 9 سال پیش پرداخت نکرده، اکنون به بانک و شاکیان هشت میلیارد تومان بدهکار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
جانباز و بازنشسته
-
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
۰
۰
چشم و دل دولت تدبیر و امید روشن
حسین
-
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
۰
۰
بعداز ۹سال گرفتنش.اونكه تویه این نه سال خوشگذرونی خودشو كرده،الانم یك ریالشو پس نمیده،از این اختلاسگر هم یك ریالشو پس نداده،چه برسه به این.خداكنه حرومشون باشه،هركسی كه یك ریال از پوله این مردمو میدزده،خدا ازش نگذره،هم در این دنیا هم در آخرت مایوسشون كنه.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها