مدیرعامل شرکت راه‌آهن در آیین افتتاح خط دوم راه‌آهن اهواز به ماهشهر گفت: ساخت راه آهن برقی و دوخطه با سرعت بالا برای اهواز به اصفهان توسط دولت مصوب شده و در ردیف بودجه هم قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۶۱۹۹۲
راه‌آهن اهواز - اصفهان برقی می‌شود / اهواز به ماهشهر دوخطه شد

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از خوزستان، پروژه خط دوم راه‌آهن اهواز به بندر امام و ایستگاه راه‌آهن ماهشهر با حضور سیدمحسن پورسید آقایی، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

پورسید آقایی گفت:‌ در گذشته هم این مسیر تحت پوشش ریلی قرار داشت اما چون یک خطه بود، با توجه به افتتاح اتوبان بندر امام (ره) نیمی از ترافیک به جاده‌ها اختصاص داشت. با افتتاح این پروژه تمام ترافیک مسیر اهواز به سربندر تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

پورسیدآقایی تصریح کرد: ‌اعتبار هزینه‌شده در این پروژه 105 میلیارد تومان است. همچنین با افتتاح این پروژه زمان تردد در این مسیر به یک ساعت کاهش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه‌داد: پس از افتتاح این پروژه سهم عمده‌ای از ترافیک در مسیر اهواز - سربندر به سمت راه‌آهن منتقل خواهد شد.

پورسیدآقایی با اشاره به این‌که سرعت در این خط ریلی 160 کیلومتر است، خاطرنشان کرد: اعتبار احداث ساختمان ایستگاه راه‌آهن ماهشهر 16 میلیارد تومان بوده و این پروژه با مشارکت شرکت عملیات غیر صنعتی پتروشیمی ماهشهر و اداره‌کل راه‌آهن تامین اعتبار و ساخته شده است.

احداث راه آهن برقی اهواز - اصفهان ردیف بودجه گرفت

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: ساخت راه آهن برقی و دو خطه با سرعت بالا برای اهواز به اصفهان توسط دولت مصوب شده و در ردیف بودجه هم قرار گرفته است.

محسن پورسید آقایی با تاکید بر این که تحول در راه آهن کشور آغاز شده و امروز ثمر آن را می بینیم، افزود: خوزستان بر گردن همه کشور حق ویژه ای دارد و هرچقدر برای آن کار کنیم باز هم کم است. باید به مردم خوزستان بیش از پیش خدمت کنیم.

وی افزود: این استان در محور توسعه راه آهن قرار دارد و امروز پروژه دو خطه شدن اهواز ـ بندر امام و ایستگاه ماهشهر را افتتاح کردیم. پروژه دو خطه کردن اهواز ـ اندیمشک نیز در دستور کار قرار دارد. خط ریلی اهواز ـ خرمشهر را نیز مورد بازسازی قرار داریم.

پور سید آقایی بیان کرد: خط ریلی بندر امام به خرمشهر و از آنجا به عراق را نیز شروع خواهیم کرد. اتصال اهواز به مرکز کشور (اصفهان) را هم داریم که یکی از پروژه های بزرگ کشور است ولی زمان بر خواهد بود. راه آهن برقی و دو خطه با سرعت بالا برای این خط اهواز به اصفهان توسط دولت مصوب شده و در ردیف بودجه هم قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: با این پروژه بزرگ می خواهیم خوزستان را به عنوان یک استان نمونه در توسعه حمل و نقل ریلی داشته باشیم. انجام مطالعات برای اتصال ماهشهر به بهبهان و رامهرمز را نیز در دست اقدام داریم. با تعریف پروژه های مختلف تلاش می شود تا یک صنعت توسعه یافته ریلی را در مجموع داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها