به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از شیراز، علیرضا پاکفطرت در حاشیه بازدید از ایستگاه طبقاتی قطارشهری در میدان امام حسین(ع) اظهار داشت: میدان امام حسین (ع) شیراز و ساعت گلِ واقع در این میدان به شکل پیشین خود بازسازی و احیا میشود.
وی با ابراز امیدواری از اینکه تا پایان امسال میدان امام حسین (ع) به شرایط عادی باز گردد از روند پیشرفت پروژه ابراز رضایت کرد و افزود: تلاشهای امروز شهرداری نشاندهنده عملکرد این نهاد منطبق بر علوم مهندسی دنیا است.
هردار شیراز با تاکید بر اینکه ساخت قطار شهری شیراز با بهرهگیری از توان نیروهای بومی صورت گرفته است عملکرد پیمانکار این پروژه را رضایتبخش توصیف کرد.
علیرضا پاکفطرت با بیان اینکه باید تلاشهای چندین ساله مهندسان توانمند ما در مترو شیراز مستندسازی و موزه مترو راهاندازی شود خاطرنشان کرد: چنین موزهای به آیندگان نشان میدهد که مهندسان ما در شرایطی تاریخی به ویژه در تحریمها چگونه توانستند چنین کارهای بزرگی را انجام دهند.
وی به ساخت ایستگاهی معادل ساختمانی چندین طبقه و چند منظوره زیر میدان امام حسین (ع) شیراز اشاره و تصریح کرد: تمام اصول مهندسی در ساخت این ایستگاه در نظر گرفته شده است.
شهردار شیراز با بیان اینکه 100 هزار متر مکعب خاکبرداری در شرایط ترافیکی مرکز شهر نیازمند دقت نظر است عنوان کرد: زیربنای ساخت و ساز در ایستگاههای طبقاتی خط یک و دو واقع در میدان امام حسین (ع) 30 هزار مترمربع است.
علیرضا پاکفطرت با اشاره به اینکه ایستگاه خط 2 که از زیر ایستگاه خط یک عبور میکند در عمق سی متری قرار دارد بیان کرد: ساخت و سازها در عمق ادامه دارد و ریلگذاریها مراحل نهایی را طی میکند.
وی با بیان اینکه برای ورود و خروج و ارتباط ایستگاه خط یک و دو تمام جوانب در نظر گرفته شده است گفت: سهم اعتبارات شهرداری در مترو شیراز بیسابقه است و آمادگی انتقال تجربیات خود را دارد.
ساعت گل یکی از المان های شهری شیراز بود که برای ساخت ایستگاه مترو تخریب شد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم:
رضا کوچک زاده تهمتن، مدیر رادیو مقاومت در گفت گو با "جام جم"
اسماعیل حلالی در گفتوگو با جامجم: