اختصاصی جام جم آنلاین - گزارش تصویری

مرتفع‌ترین برج‌ها و آسمانخراش‌های دنیا

در این گزارش تصویری همراه با ما بلند‌ترین آسمانخراش‌های جهان را مشاهده خواهید کرد.
کد خبر: ۹۵۵۷۶۵
مرتفع‌ترین برج‌ها و  آسمانخراش‌های دنیا

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از رویترز، مثل این‌که این روزها داشتن بلند‌ترین آسمانخراش‌ها و برج‌های دنیا ملاک میزان پیشرفت و رشد یافتگی کشورها شده است. به همین خاطر برخی کشورها در ساختن برج‌ها و آسمانخراش‌های هر چه مرتفع‌تر با کشورهای دیگر در حال رقابت هستند. با ما همراه باشید تا با هم مرتفع‌ترین سازه‌‌های جهان را ببینیم.

مدتی است کشور دبی شروع به ساختن آسمانخراشی که قرار است مرتفع‌ترین برج دنیا باشد، مشغول است.

برج «خلیفه» دبی با 163 طبقه و 828 متر ارتفاع ، در حال حاضر بلندترین سازه و آسمان‌خراش ساخته شده به دست انسان است.

برج «شانگهای تاور» دومین آسمانخراش مرتفع دنیا، آسمان‌خراش ۱۲۱ طبقه به ارتفاع ۵۵۶٫۷ متر، با کاربری اداری-تجاری است، که در شهر شانگهای مستقر است. پروژه ساخت این ساختمان در سال ۲۰۰۸ آغاز شد و در سال ۲۰۱۶ به اتمام رسید.

ابراج البیت نام برج ساعت و هتلی مجلل در مکه، عربستان سعودی است. سازندگان ساختمان گروه سعودی بن لادن است. معمار آن شرکت دارالهنداسه است. این مجموعه که در مجاورت مسجدالحرام ساخته شده است در سال ۲۰۱۲ بازگشایی شد.

ساختمان تجاری پینگ‌ آن یکی دیگر از برج‌های بلند با ارتفاع 599 متر در 115 طبقه است که در کشور چین و در شهر شنزن قرار دارد.

این برج چندمنظوره با ارتفاع 555.7 متر در 123 طبقه نیز در یکی از کشورهای آسیایی یعنی کره‌ جنوبی و در شهر سئول قرار دارد.

مرکز تجارت جهانی یک ) ( One World Trade Centerهم ساختمان اصلی تجارت جهانی در نیویورک آمریکا با ارتفاع 546.2 متر در 104 طبقه است که گاهی آن را با نام برج آزادی نیز می‌‌خوانند.

مرکز اقتصادی CTF سنتر در گوانگژو با 530 متر ارتفاع و 111 طبقه در کشور چین

برج تایپه 101 با ارتفاع 501 متر در کشور تایوان

آسمانخراش مرکز اقتصادی وورد فایننشال سنتر شهر شانگهای با ارتفاع 484 متر در کشور چین

اینترنشنال کامرس سنتر، آسمان‌خراش ۱۱۸ طبقه به ارتفاع ۴۸۴ متر، با کاربری اداری - تجاری و هتل است، که در شهر هنگ کنگ مستقر است. پروژه ساخت این ساختمان در سال ۲۰۰۲ آغاز شد و در سال ۲۰۱۰ تکمیل و افتتاح شد .

برج‌های دوقلوی پتروناس از بلندترین آسمانخراشهای جهان هستند که در شهر کوالالامپور در کشور مالزی قرار گرفته‌اند. برجهای دوقلو با احتساب آنتن بالای برجها، ۴۵۲ متر ارتفاع دارند.

برج زیفنگ، آسمان‌خراش ۸۹ طبقه به ارتفاع ۴۵۰ متر، با کاربری اداری-تجاری است، که در شهر نانجینگ، چین مستقر است. پروژه ساخت این ساختمان در سال ۲۰۰۵ آغاز شد و در سال ۲۰۱۰ تکمیل و افتتاح شد.

برج ویلیس شیکاگو با ارتفاع 412 متر در کشور آمریکا

کی‌کی۱۰۰، آسمان‌خراش ۱۰۰ طبقه به ارتفاع 434 متر، مساحت زیربنای آن ۲۲۰٬۰۰۰ مترمربع و با کاربری اداری-هتل است، که در شهر شنژن، جمهوری خلق چین مستقر می‌باشد. پروژه ساخت این ساختمان در سال ۲۰۰۷ آغاز شد و در سپتامبر ۲۰۱۱ تکمیل و افتتاح شد.

برج گوانگژوی غربی با 432 متر ارتفاع در کشور چین

برج ووهان سنتر در شهر وو هان با 431 متر ارتفاع در کشور چین

برج مارینا 101 دبی با 419 متر ارتفاع در کشور امارات متحده

خیابان پارک آسمان‌خراش ۸۸ طبقه به ارتفاع ۴۲۵ متر و مساحت زیربنای ۴۱۲٬۶۳۷ فوت‌مربع، با کاربری مسکونی-تجاری است، که در منهتن، نیویورک، ایالات متحده آمریکا مستقر است.

آسمانخراش و هتل بین‌المللی ترامپ در شهر شیکاگوی آمریکا با 416 متر ارتفاع

برج جین مائو نام یک برج مرتفع در شانگهای در چین است. این برج در ۱۹۹۴-۱۹۹۹ ساخته گردید، و با ۴۲۱ متر ارتفاع، در سال ۲۰۰۹ سومین برج بلند کشور چین بود. معماران این برج ۸۸ طبقه، شرکت آمریکایی اسکیدمور، اوینگز و مریل و نیز ادرین اسمیت هستند.

برج شاهزاده خانم مارینا در دبی با ارتفاع 407 متر

برج الحمره کویت با 406 متر ارتفاع

مرکز دارایی بین‌المللی یک موسسه یکپارچه برای گسترش بازرگانی است که در هنگ‌کنگ قرار دارد. این مرکز در منطقه ویژه‌ای در جزیره هنگ‌کنگ قرار گرفته و دارای دو آسمان‌خراش، یک مرکز خرید و ساختمان ۵۵ طبقه هتل چهار فصل هنگ‌کنگ است.

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها