وزارت خزانه‌داری آمریکا:

تحریم‌ها به قوت خود باقی هستند

وزارت خزانه‌داری آمریکا تصریح کرد که دستورالعمل جدید این وزارتخانه درباره معاملات بر پایه دلار با ایران به معنای تسهیل تحریم‌های باقیمانده علیه این کشور نیست.
کد خبر: ۹۵۴۸۶۲
تحریم‌ها به قوت خود باقی هستند

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا،‌ وزارت خزانه‌داری آمریکا در دستورالعمل جدید خود اعلام کرد که از این پس، برخی داد و ستدهای ممنوعه بر پایه دلار با ایران توسط شرکت‌های خارجی و موسسات بانکی برون‌مرزی، تا زمانی که وارد نظام مالی آمریکا نشوند، آزاد خواهند بود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره دستورالعمل جدید خود بیانیه‌ای دیگر منتشر و در آن تصریح کرد که این تصمیم به معنی تسهیل تحریم‌های باقیمانده واشنگتن علیه تهران نیست و این تحریم‌ها به قوت خود باقی هستند.

اما کارشناسان حوزه تحریم پیش از این گفته بودند که این زبان بازنگری شده همین تأثیر را خواهد داشت.

وزارت خزانه‌داری هم‌چنین تأکید کرد که به‌روزرسانی قوانینش که در ساعات پایانی روز جمعه منتشر شد، تنها برای شفاف‌سازی درباره بایدها و نبایدهای توافق هسته‌ای سال گذشته ایران و گروه 1+5 است که به تهران اجازه دسترسی به میلیاردها دلار از سرمایه مسدود شده‌اش بعلاوه رفع تحریم‌های این کشور را در ازاء محدودیت برنامه هسته‌ای‌اش داد.

این وزارتخانه در بیانیه خود آورده است: به روز کردن دستورالعمل‌ها در خصوص ایران در پاسخ به نگرانی بازرگانان خارجی درباره این که چه معاملاتی هم‌چنان به دلیل تحریم‌های غیرهسته‌ای ممنوع هستند، انجام شده است.

بنا بر اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، هدف این به‌روزرسانی شفاف‌سازی درباره لغو تحریم‌ها تحت توافق هسته‌ای و هم‌چنین مشخص کردن تحریم‌های باقیمانده بوده است و دلالت بر کاهش دوباره تحریم‌ها ندارد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا و برخی کارشناسان تحریم تأکید می‌کنند که دستورالعمل جدید نشان دهنده هیچ تغییری در سیاست واشنگتن یا کاهش تحریم‌ها نیست اما برخی دیگر، به ویژه منتقدان توافق هسته‌ای معتقدند که این شفاف‌سازی به طرز موثری منجر به تسهیل تحریم‌ها از طریق ترغیب شرکت‌های خارجی به تعامل با ایران می‌شود که در نهایت سرازیر شدن پول بیش‌تری به ایران را در پی خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
w
-
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
۰
۰
و همچنان، به اسفل سافلین ...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها