ایتالیا ـ اسپانیا؛ نبرد مربیان تازه‌وارد

اسپانیا می‌تواند انتقام بگیرد؟

بعد از یورو 2016 اتفاقات بسیاری در تیم‌های ملی اروپایی افتاد؛ اما شاید تغییرات عمده روی نیمکت تیم‌های ملی اسپانیا و ایتالیا مهم‌ترین آنها بود. ویسنته دل بوسکه، سرمربی آرام و محبوب فوتبال اسپانیا از سال 2008 که اسپانیا همراه با لوییز آراگونز قهرمان جام ملت‌های اروپا شد، هدایت تیم ملی اسپانیا را به عهده گرفت و همان طور عمل کرد که همه انتظار داشتند. او به لطف ستاره‌های بزرگی که در اختیار داشت، تیم ملی اسپانیا را در سال 2010 به اولین قهرمانی جام جهانی رساند و دو سال بعد در سال 2012 قهرمانی یورو را تکرار کرد. حضوری ناموفق در جام جهانی 2014 موجب شد دل‌بوسکه زمزمه جدایی سر بدهد و در نهایت در یورو 2016 از تیم ملی اسپانیا خداحافظی کرد. اسپانیا روزهای بسیار خوشی را با دل‌بوسکه تجربه کرد، اما اکنون جولین لوپتگی، داستان جدیدی را برای تیم ملی اسپانیا نوشته و مصمم است روند موفقیت‌های اسپانیا را تداوم دهد.
کد خبر: ۹۵۳۶۳۳

ایتالیا اما داستانی متفاوت دارد. این تیم بعد از جدایی آنتونیو کونته از این تیم، روزهای خوبی نداشته است. جامپیرو ونتورا سرمربی جدید ایتالیا نتوانسته آن طور که باید و شاید، جای خالی کونته را پر کند. به نظر می‌رسد ایتالیا روزهای خوبی را با ونتورا سپری نمی‌کند. به هر حال باید پذیرفت سرمربی مقتدری مانند کونته با ونتورا قابل مقایسه نیست. امشب در ورزشگاه اختصاصی یوونتوس در ایتالیا دو تیم دیداری حساس را در چارچوب دیدارهای مقدماتی جام جهانی در گروه هفتم اروپا برگزار می‌کنند. ایتالیا با سیستم 2-5-3 و اسپانیا با سیستم 2-4-4 به میدان می‌روند. بوفون، کیه‌لینی، بونوچی، متیو دی شیلیو، آنتونیو ساندره‌وا، ده‌روسی، آلساندرو فلورنزی، مارکو وراتی، ادر و په‌له ترکیب اصلی ایتالیا را در بازی امشب تشکیل می‌دهند. نگاهی به ترکیب ایتالیا مشخص می‌کند چند بازیکن در خانه خود هستند. دروازه‌بان و خط دفاعی یوونتوس، دروازه‌بان و خط دفاعی ترکیب اصلی تیم ملی ایتالیا را تشکیل می‌دهد.

در نقطه مقابل لوپتگی برای بازی امشب از ترکیب داوید دخیا، سرخیو راموس، جوردی آلبا، دانیل کارواخال، جرارد پیکه، آندرس اینیستا، سرخیو بوسکتس، کوکه، دیگو کاستا، داوید سیلوا و ویتولو استفاده می‌کند.

طرفداران دو تیم خوب می‌دانند روی کاغذ همه چیز به سود ایتالیاست. در دیدارهای رسمی، اسپانیا فقط یک بار توانسته ایتالیا را شکست دهد و آن هم در دیدار فینال یورو 2012 بود. در یورو 2008 هم که اسپانیا قهرمان یورو شد اسپانیا بعد از تساوی در وقت‌های قانونی و اضافی و در ضربات پنالتی پیروز شد. بازی امشب جذابیت‌های بسیاری دارد. مهم‌ترین فاکتور بازی امشب، نگاه انتقامی اسپانیا به این بازی است. اسپانیا در یورو 2016 مقابل همین ایتالیا با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد و با جام وداع کرد. حالا بعد از سه ماه، دو تیم باز در برابر هم قرار گرفتند. باید دید برنده بازی امشب در ورزشگاه اختصاصی یوونتوس، کدامیک از دو سرمربی تازه‌وارد است: ونتورای میزبان یا لوپتگی مهمان.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها