در پی بارش باران و آسیب‌دیدگی محل نگهداری کتاب‎های دینی قدیمی، مسئولان سفارت عربستان در مراکش به قرآن کریم بی‌ حرمتی کردند.
کد خبر: ۹۵۲۴۹۴
اهانت سفارت عربستان در مراکش به قرآن کریم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بی‌حرمتی سفارت عربستان در مراکش به قرآن و کتب دینی بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته است.

روزنامة عاجل عربستان روز یکشنبه در گزارشی مدعی شد در پی بارش باران و آسیب‌دیدگی محل نگهداری قرآن و کتاب‎های دینی قدیمی، مسئولان سفارت از کارگران خواسته بودند این کتاب‌ها را به مکانی امن منتقل کرده و بسوزانند.

این پایگاه خبری همچنین مدعی شد کارگران این کتاب‌ها را به نزدیکی محل جمع‌آوری زباله منتقل کرده و از سوزاندن آنها خودداری کرده‌اند.

سفارت عربستان در مراکش نیز مدعی شد برخی با انتشار عکس محل جمع‌آوری این کتاب‌ها در شبکه‌های اجتماعی قصد تخریب وجهۀ سفارت را داشته‌اند.

بی‌حرمتی سفارت عربستان به قرآن و کتب دینی در شرایطی صورت می‌گیرد که این کشور از عامل اصلی گسترش تفکر تکفیری و تروریسم در منطقۀ خاورمیانه و جهان به شمار می‌رود و بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان سیاسی بر این باورند که عربستان با توسعۀ مدارس مذهبی در نقاط مختلف جهان به گسترش تفکر وهابیت کمک می‌کند.

وهابیت به عنوان دین رسمی در عربستان عموما تفسیری انحرافی از اسلام تلقی می‌شود و در نزد بسیاری از مسلمانان سراسر جهان مطرود است.

اوایل شهریور گذشته، علما و اندیشمندان برجسته اهل سنت از مصر،‌ سوریه، اردن، سودان و برخی کشورهای اروپایی با شرکت در همایشی در گروزنی، پایتخت جمهوری چچن از فرقۀ وهابیت و سلفی‌گری اعلام برائت کردند.

شرکت‌کنندگان در بیانیه پایانی بر برائت خود از فرقه جعلی وهابیت و سلفی‌گری تکفیری تأکید کردند و آن را خارج از مذهب اهل‌سنت و باعث خدشه‌‌دار شدن وجهه اسلام ناب محمدی دانستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
محمدعلی
-
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
۰
۰
بابرائت جستن ازفرقه وهابیت ودرپاسخ به جلوگیری دولت ظالم عربستان از سفرحجاج ایرانی به بیت الله الحرام امسال ودرروزاربعین حسینی با سفربه كربلای معلی اثبات خواهیم كردحج دومی داریم كه دست ازان نخواهیم كشید به كوری چشم دشمنان اقا امام حسین علیه السلام
روح الله
-
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
۰
۰
نابودی تفكر داعشی و وهابی فقط به دست مسلمانان واقعی اهل سنت میسر است
yuohan
-
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
۰
۰
واقعا چقدر بد و یكجانبه عربستان می كوبید حالا مشكل داریم با عربستان كه نباید همش كوبید بی طرفی تو نشر اخبار ندارید خیلی از این اخبار اصلا مهم نیست و در حد اخبار محلی هست

نیازمندی ها