وضعیت قرمز بیمه بازنشستگی

بازنشستگی با خودش هزار و یک مساله دارد، یعنی کسی که بازنشسته می‌شود به‌طور طبیعی هم به‌دلیل جسمی و فیزیکی و هم به دلایل اجتماعی و روانی تفاوت‌های جدی در زندگی‌اش شکل می‌گیرد و صد البته نیازهایش هم به همین صورت تغییر پیدا می‌کند که ضرورت توجه بیشتری را هم می‌طلبد.
کد خبر: ۹۵۱۹۱۵

حالا متاسفانه نایب رئیس هیات مدیره تامین اجتماعی‌ همزمان با هفته سالمندان خبر نه چندان خوبی را اعلام کرده است. به گفته علی حیدری یکی از شاخصه‌های اصلی که در ارزیابی نظام بیمه‌ای وجود دارد بحث فراگیری و پوشش خدمات بیمه‌ای است. کشور ما در این حوزه 35 درصد خلأ پوشش در بخش بازنشستگی دارد؛ یعنی 35 درصد از اقشار جامعه ما فاقد بیمه بازنشستگی هستند.

او در همین رابطه افزود: از نظر شاخص بعدی که شاخص جمعیت است، بازنشستگان ما از همه عناوین خدمات بیمه‌ای به طور کامل برخوردار نمی‌شوند. اگر ما فراگیری را کامل و عناوین خدمات را جامع کردیم، این خدمات باید جوابگوی نیازهای فرد باشد. ما در این زمینه ضعف داریم.

حالا که خود مسئولان این آسیب را می‌دانند و اقرار کرده‌اند انتظار هم این است که برای رفع آن تلاش لازم را داشته باشند گرچه حیدری گفته است: برای اصلاح این مشکل نمی‌توان یکشبه یا طی یک برنامه مقطعی تصمیم گرفت. باید در اصلاح ساختارهای نظام بیمه‌ای به صورت تدریجی عمل کنیم و از روش‌های مختلفی بهره ببریم.

برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها