مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت نسبت به خطر دلال‌ها و دفاتر غیرقانونی در صدور روادید اربعین حسینی هشدار داد و گفت: دلال‌ها و دفاتر غیرقانونی قصد دارند روادید غیرقانونی، جعلی و گران‌ به زائران بدهند.
کد خبر: ۹۵۱۷۵۶

به گزارش جام‌جم، محسن نظافتی درباره صدور روادید اربعین حسینی اظهار کرد: دریافت مدارک برای صدور روادید توسط سفارتخانه و کنسولگری‌های عراق در تهران، مشهد، کرمانشاه و اهواز آغاز شده و امیدواریم این روند تسریع شود.

وی تصریح کرد: تمامی متقاضیان سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی باید براساس اطلاعیه‌های ستاد مرکزی اربعین و سازمان حج و زیارت در سامانه سماح ثبت‌نام کنند و روادید خود را از طریق مبادی تعیین شده و مراجع ذی‌صلاح دریافت کنند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت بیان کرد: سازوکار طراحی شده در سامانه سماح به‌گونه‌ای است که متقاضیان با نام‌نویسی و تعیین دفاتر مجاز سازمان حج و زیارت روند دریافت روادید، بیمه (خدمات پزشکی) و تاریخ اعزام را مطلع خواهند شد.

نظافتی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، ساماندهی زائران اربعین حسینی برای اعزام به عتبات عالیات بخوبی مورد توجه قرار گرفته و از ازدحام در مرزها در یک روز خاص یا نداشتن روادید و بیمه زائران جلوگیری می‌شود. وی عنوان کرد: قیمت نهایی برای روادید زائران اربعین حسینی 40 دلار، خدمات بیمه‌ای و پزشکی 25 هزار تومان و خدمات کارگزاری ده هزار تومان تعیین شده ؛ بنابراین زائران به‌هیچ عنوان نباید قیمت‌های بالاتری برای این خدمات پرداخت کنند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان این که 16 مرکز در کشور امسال به صدور روادید زائران اربعین حسینی اقدام خواهند کرد، یادآور شد: متقاضیان اخذ روادید باید بعد از ثبت‌نام به یکی از مراکز مجاز تعیین شده در سامانه سماح مراجعه کنند؛ زیرا دریافت روادید از سفارت، کنسولگری‌ها و مراکز معرفی شده به عهده آن دفاتر خواهد بود. نظافتی تاکید کرد: متقاضیان سفر اربعین حسینی به هیچ عنوان برای دریافت روادید به کنسولگری‌های عراق مراجعه نکنند؛ چرا که روند تائید شده و قانونی فقط از طریق سامانه سماح خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها