سرمربی تیم فوتبال نوجوانان:

فینالیست شدن حق تیم ایران بود

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران راهیابی شاگردانش به فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا را قابل پیش‌بینی دانست و گفت: گفته بودم برای قهرمانی آمده‌ایم!
کد خبر: ۹۵۱۱۸۵

عباس چمنیان که تیمش در ضربات پنالتی بر کره‌شمالی فائق آمد، افزود: بازی بسیار خوبی را پشت‌سر گذاشتیم و با برنامه کار کردیم. بازی بسیار سخت بود. در نیمه اول عملکرد خوبی داشتیم و با پیروزی به رختکن رفتیم. در شروع نیمه دوم کره‌شمالی فشارش را افزایش داد و جریان بازی عوض شد. دیدار با کره‌شمالی بسیار سخت بود و خوشحالم که با فینالیست شدن به حق‌مان رسیدیم.

او اظهار کرد: بعد از دریافت گل و بویژه در ضربات پنالتی تلاشمان را بیشتر کردیم؛ داور در صحنه پنالتی خیلی خوب عمل نکرد. ما بعد از دریافت گل، دو موقعیت مسلم داشتیم که این فرصت‌ها را از دست دادیم و بازی به ضربات پنالتی کشیده شد. خوشحالیم بازیکنان به حقشان و خواسته‌ای که داشتیم رسیدند. در بازی با عربستان گفته بودم آمده‌ایم تا به فینال برویم.

چمنیان درباره دیدار پایانی مقابل عراق و شناختش از این تیم نیز اظهار کرد: در برنامه‌های تمرینی خودمان این هدف را ترسیم کرده بودیم که بازی به بازی جلو بیاییم و در هر بازی، استراتژی مخصوص به آن بازی را دنبال می‌کنیم. نسبت به عراق شناخت داریم اما سعی کردیم پیش از هر بازی تمرکزمان فقط روی آن بازی باشد. بیشترین تمرکز ما در چند روز گذشته روی کره شمالی بود و در دو روز گذشته می‌توانیم بازیکنان را با عراق آشنا کنیم.

چمنیان در واکنش به این‌که کارشناسان فوتبال معتقدند ایران و عراق از نظر فوتبال شباهت‌های بسیاری به هم دارند، گفت: مسلما شباهت‌هایی وجود دارد که مربوط به غرب آسیاست و تیم فوتبال عراق نسبت به کشورهای شرق آسیا و حوزه خلیج فارس شباهت بیشتری نسبت به ایران دارد. تیم عراق فیزیکی است و بازیکنان درشت هیکلی دارد و بعید نیست که بازیکن صغر سن هم در ترکیب آنها وجود داشته باشد.همان‌طور که کره‌شمالی هم چند بازیکن بزرگ داشت. مطمئنم که بازیکنانمان با این اراده که تاکنون داشتند، در دو روز باقیمانده علاوه بر ریکاوری با تمرکز بالایی قهرمانی را هم کسب کنیم.

تیم ایران که با راهیابی به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا جواز حضور در جام جهانی را به دست آورده است، در این مرحله در ضربات پنالتی 6 بر 5 کره‌شمالی را شکست داد و فینالیست شد تا عصر فردا (یکشنبه) در دیدار نهایی به مصاف عراق برود.

تیم ملی فوتبال ایران پیش از این یک بار در سال 2012 با هدایت علی دوستی‌مهر قهرمان آسیا شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها