معاون وزیر جهاد کشاورزی:

رکورد تولید گندم در کشور شکسته شد

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: رکورد تولید و خرید تضمینی گندم در فصل خرید امسال شکسته شد و میزان خرید 11.5 میلیون تنی گندم که تاکنون محقق شده، در تاریخ کشور بی سابقه است.
کد خبر: ۹۴۹۵۹۵
رکورد تولید گندم در کشور شکسته شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، علی قنبری افزود: مراکز خرید شرکت بازرگانی دولتی ایران و مباشرین، امسال تاکنون 11 میلیون و480 هزار تن گندم ازکشاورزان در سراسر کشور خریداری و تحویل گرفته اند.

به گفته وی 70 درصد بهای گندم ها به حساب کشاورزان واریز شده و تامین اعتبارات لازم در دستور کار قرار دارد تا باقیمانده مطالبات به آنها پرداخت شود.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: خرید تضمینی گندم امسال از رشد قابل توجه سه میلیون و 393 هزار تنی (حدود41 درصد)نسبت به سال گذشته برخوردار بوده که این دستاورد حاصل راهبرد مدون و هدفمند دولت در مسیر اقتصاد مقاومتی و همچنین همت و تلاش کشاورزان است.

قنبری اضافه کرد: امسال به دلایل مشکلات مالی بهای گندم ها با تاخیر پرداخت شده، اما تاکنون این شرکت بالغ بر 103 هزار میلیارد ریال ( بیش از 70درصد) از پول گندمکاران را به حساب آنها واریز کرده است .

وی اسامی 11 استان برتر کشور در زمینه خرید تضمینی گندم را به ترتیب خوزستان، گلستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، اردبیل، همدان و لرستان معرفی کرد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نوید
-
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
۰
۰
با این بازی های آماری حالم دیگر بد میشود.

نیازمندی ها