دادستان کل کشور با تأکید بر ملی شدن فضای مجازی گفت: از رئیس جمهور به‌عنوان ریاست فضای مجازی درخواست داریم تا اهتمام بیشتری نسبت به سرعت بخشیدن و مدیریت فضای مجازی داشته باشد.
کد خبر: ۹۴۸۹۳۷
درخواست دادستان کل کشور از رئیس جمهور

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، حجت الاسلام منتظری، عصر امروز در حاشیه معارفه دادستان مرکز خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عدالت محوری و تظلم‌خواهی مهمترین وظیفه ذاتی دستگاه قضا است و باید با سعه‌صدر بیشتر همراه با سرعت بخشیدن به بررسی پرونده‌های مشکلات و معضلات مردم گام برداشته شود.

وی با بیان اینکه دشمن برای نفوذ در کشور از نیروهای داخل به کارگیری کرده است، افزود: با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) نقشه‌های دشمن نقش برآب شده است.

دادستان کل کشور گفت: موضوعاتی که در زمینه پول و بانکها وجود دارد، از طریق کانال مرتبط در بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار پیگیری و موضوعاتی از جمله معوقات بانکها، سودهای زیاد، مبلغی که بانکها نزد خود نگه می‌دارند و دیگر موارد غیر قانونی است که در شورای پول و اعتبار دنبال می‌شود.

منتظری افزود: دادستان وظیفه دفاع، صیانت از حقوق عامه مردم را برعهده دارد و آنچه در سطح استان به عنوان حقوق مردم، اشخاص و دستگاه‌ها مدنظر است باید دنبال شود و دادستان باید به دنبال احقاق حقوق عامه مردم باشد.

وی اظهار داشت: از مردم ولایت‌مدار خراسان جنوبی درخواست داریم هر چه می‌توانند در راستای کاهش مراجعه به دادگستری و مقامات قضایی همکاری کنند.

دادستان کل کشور با اشاره به فضای مجازی گفت: یکی از خطراتی که جامعه و نسل ما را تهدید می‌کند، فضای مجازی است زیرا امروز به صورت گسترده در اختیار دشمن است و این فضا باید مدیریت شود.

منتظری با بیان اینکه یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری، مدیریت فضای مجازی است، افزود: در شورای عالی فضای مجازی، آسیب‌های این موضوع دنبال می‌شود اما انتظار داریم تلاشها سرعت بیشتری داشته باشد و از رئیس جمهور به عنوان ریاست فضای مجازی درخواست داریم تا اهتمام بیشتری نسبت به سرعت بخشیدن و مدیریت فضای مجازی داشته باشد.

وی ایجاد فضای مجازی ملی را تنها راهکار در حوزه‌های فضای مجازی و آسیب‌های آن دانست و اظهار داشت: باید علاوه بر فضای ملی برای محتوا و سلامت نفس هم تلاش شود که متأسفانه هر هفته در کارگروه تعیین مصادیق جرائم یارانه‌ای دیده می‌شود که تعداد زیادی از شبکه‌ها فیلتر شده است.

دادستان کل کشور با اشاره به وجود 300 شهروند ایرانی در زندانهای کشور مالزی گفت: در دیدارهای 3 روزه پیش با دادستان کل کشور مالزی تفاهم‌نامه بین دو کشور برای تصمیم‌گیری درباره تبادل زندانیان منعقد شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها