قائم مقام وزیر راه و شهرسازی:

دولت فروشنده واحدهای مسکن مهر نیست

مسئولان و مدیران شهر جدید پردیس سرانجام به گفته خودشان و پس از چندین هفته کار کارشناسی بی‌سروصدا قیمت‌های فاز 8 مسکن مهر پردیس این شهر را که حاکی از افزایش قیمت است را نهایی کرده و به زودی تاریخ دقیق افتتاح‌ها را نیز مشخص می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۶۶۶۱
جزئیات افزایش قیمت مسکن مهر پردیس

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، پس از اینکه جلسات پیمانکاران و سازندگان مسکن مهر با مسئولان و به خصوص غفوری مدیرعامل شهر جدید پردیس برگزار شد نتایج این جلسات برای واحدهای مسکن چیزی جز افزایش قیمت‌ها نسبت به اعلام قبلی و قراردادهای امضا شده با متقاضیان مسکن مهر نبود. برخی از متقاضیان فاز 8 مسکن مهر یا دره‌ بهشت با نگرانی از این قضیه اعلام می‌کنند که اگر این موارد قیمت‌ها رسماً نهایی شود بیش از 20 تا میلیون تومان بیش از قراردادهای امضا شده باید پرداخت کنند.مبالغی که حاکی از رشد 60 تا 100 درصدی قیمت مسکن مهر در این فاز است.

خبرنگار فارس از مقامات بلندپایه و مسئولان شرکت عمرانی شهر جدید پردیس کسب اطلاع کرد که قیمت‌ها در فاز 8 به نهایی شده و ظاهراً برگشت‌پذیر هم نیست، چرا که پیمانکاران اعلام کرده‌اند تنها در صورتی کار را ادامه می‌دهند که متقاضیان زیر بار قیمت‌های جدید بروند و آورده‌ها را به موقع پرداخت کنند.

به گفته برخی از متقاضیان فاز 8 شهر پردیس برای واحدهای خود قراردادی که امضا کرده بودند قیمت 42 میلیون تومان درج شده بود بنابراین اگر مبلغ 65 میلیون تومان که ظاهراً برای واحدهای 110 متر است را در نظر بگیریم باید حدود 23 میلیون تومان دیگر پرداخت کنند.

یک مقام مسئول که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار فارس، گفت: برای واحدهای فاز 8 مسکن مهر پردیس که از 110 متر تا 180 متر هستند قیمت‌های 65 میلیون تومان تا 81 میلیون تعیین شده‌ است.

پس با یک حساب سرانگشتی می‌توان فهمید که متقاضیانی که تصور می‌کردند و دل خوش کرده بودند با پرداخت تا 5 میلیون تومان دیگر کلید واحد مسکونی خود را تحویل خواهند گرفت، حال می‌دانند این قصه سر دراز دارد و بوی گرانی واحدهای مسکن مهر بدجور به مشام می‌رسد.

اگر چه مسئولان شرکت عمران شهر پردیس قیمت نهایی 65 تا 81 میلیون تومان بنا به متراژ واحدها را تأیید می‌کنند،اما اعلام کردند این افزایش قیمت یک حُسن دارد و آن این است که تاریخ دقیق تحویل واحدها با این قیمت‌ها مشخص خواهد شد.

محسن نریمان مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران اواخر تیرماه امسال گفته بود: درباره قیمت نهایی فازهای باقیمانده مسکن مهر پردیس جلسات متعددی برگزار شده است.کارشناسان در حال بررسی این موضوع هستند و تلاش می‌کنیم در حد وسع مردم قیمتهای جدید را اعلام می کنیم.

وی با تاکید بر این‌که به طور قطع به اعداد و ارقام مناسبی در این زمینه خواهیم رسید تصریح کرد: تلاش ما قیمت‌های حداقلی است تا فشاری به متقاضیان وارد نشود از سوی دیگر کمک‌هایی را نیز برای پیمانکاران در نظر گرفته‌ایم تا مشکلات آنها را نیز حل کنیم.

به گفته مدیر عامل شهر پردیس ،قیمت نهایی واحدهای مسکن مهر فاز 5 و 9 نیز مشخص شده است. بر این اساس قیمت نهایی فاز 5 حدود 46 میلیون تومان است و متقاضیان واحدهای فاز 9 جدید (برج‌های 15طبقه) نیز مانند فاز 5 باید 46 میلیون تومان آورده خود را پرداخت کنند.

بر اساس این گزارش به نظر می‌رسد این افزایش قیمت با اعتراض مسکن مهری‌های پردیس مواجه شود، هر چند افزایش تورم هزینه تمام شده واحدها را بالا برده است.

در عین حال باید دید تلاش وزیر راه و شهرسازی برای افزایش وام برخی واحدهای مسکن مهر به 50 میلیون تومان به کجا رسید، چرا که این اقدام تاثیر قابل توجهی در اتمام پروژ‌ه‌ها با حجم نارضایتی کمتر خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
۰
۰
با این بی پولی چطوری باید این مبلغو پرداخت كنیم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها