سد محکم دفاعی استقلال مقابل پرسپولیس

برانکو - منصوریان؛ جنگ میان 2 تاکتیک

علیرضا منصوریان سرمربی استقلال بهتر از هرکس دیگری می‌داند شکست در دربی می‌تواند چه پیامدهایی برای او داشته باشد. خیلی‌ها اعتقاد دارند اگر منصوریان این بازی را ببازد، برکنار می‌شود و در غیر این صورت ماندنش در استقلال به طور موقت تضمین می‌شود. منصوریان به دلیل همین حساسیت‌ها، برای بازی روز جمعه نقشه‌های زیادی کشیده است. در واقع او از مدتی پیش به دربی فکر کرده و یکجورهایی تمام نقشه‌هایش برای این بازی مشخص است.
کد خبر: ۹۴۵۱۲۹

منصوریان در دو سال گذشته همواره با نفت تهران عملکرد خوبی مقابل پرسپولیس داشت. در آخرین مسابقه نفت و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی، تیم منصوریان موفق شد با دو گل پرسپولیس را شکست دهد تا عملا مانع قهرمانی این تیم شود. خیلی از پرسپولیسی‌ها پس از نایب‌قهرمانی در لیگ برتر گفتند قهرمانی را در بازی نفت تهران از دست دادند.

منصوریان و تیمش در آن مسابقه حربه‌ای به کار گرفتند که برانکو و تیمش را مغلوب کرد. بستن کناره‌ها و عمق، اجرای یک دفاع بی‌نقص، خسته کردن پرسپولیس و در نهایت ضربه‌زدن به این تیم. وحید امیری و حقدوست که بتازگی به استقلال پیوسته، موفق شدند گل‌های برتری نفت تهران را وارد دروازه میزبان قدرتمند خود کنند. منصوریان به خاطر این برد، اعتماد به نفس زیادی برای مقابله با برانکو به دست آورد و حالا امیدوار است بتواند بار دیگر او را شکست دهد. جنگ منصوریان و برانکو این فصل حیثیتی تر از قبل شد و آنها چند بار درباره هم حرف زدند و حتی به انتقاد از یکدیگر پرداختند.

منصوریان در بازی روز جمعه هم به‌هیچ‌وجه تیمش را هجومی نمی‌چیند. او که هنوز از اشتباهات دفاعی تیمش نگران است، امیدوار است روز جمعه دیگر این اشتباهات تکرار نشود، چراکه یک اشتباه ممکن است عامل شکست استقلال باشد. منصوریان می‌خواهد تیمش را تدافعی بچیند و تاکتیک اصلی‌اش خسته کردن بازیکنان پرسپولیس و سپس ضربه‌زدن به این تیم در دقایق پایانی است. بی‌شک برانکو هم این موضوع را می‌داند و نقشه خاصی برای این مسابقه خواهد داشت. پرسپولیس امسال در پرس کردن عالی بوده و همین مساله جزو نگرانی‌های منصوریان است چراکه مدافعان استقلال نشان دادند هر زمانی تحت فشار باشند توانایی اشتباه کردن دارند. منصوریان می‌خواهد پادوانی را برای بازی روز جمعه آماده کند و در واقع او را به عنوان شاه‌مهره دفاعی خود در زمین بازی دهد.

فرشید در ترکیب اصلی

یکی از بازیکنانی که به خاطر حمایت هواداران استقلال، از همین حالا جایگاه خود را در ترکیب اصلی دربی 83 محکم کرده، فرشید اسماعیلی است. بازیکن تکنیکی استقلالی‌ها، ستاره تیمش در روز بازی با ماشین‌سازی تبریز بود؛ اما علیرضا منصوریان در اقدامی سوال برانگیز، اقدام به تعویض این بازیکن کرد تا ریتم هجومی تیمش به هم بریزدو در ادامه با یک امتیاز از زمین خارج شود. به خاطر شعارهای حمایتی که هواداران در پایان آن بازی برای فرشید اسماعیلی سر دادند، این بازیکن باید در مورد حضور در ترکیب اصلی بازی با پرسپولیس خیالش راحت باشد.

معمای جالب رامین

یکی از دلمشغولی‌های برانکو ایوانکویچ، دو دلی او برای استفاده یا عدم استفاده از رامین رضاییان در مقابل استقلال است. قدرت تهاجمی بالای رامین رضاییان می‌تواند این شانس را برای بازیکن بازگشته از ترکیه فراهم کند تا در ترکیب قرار بگیرد اما از سوی دیگر، برانکو ثابت کرده برای دست زدن به ترکیب تیمش که بد هم بازی نمی‌کند، وسواس شدیدی دارد و به این سادگی‌ها دست به ترکیب نمی‌زند.

باید دید برانکو بالاخره چه تصمیمی می‌گیرد و از رامین مقابل استقلال و در مهم‌ترین بازی این نیم فصل سود می‌برد یا نه؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها