اختلاف میان 2 طایفه بزرگ در شهرستان پلدختر در استان لرستان روز یکشنبه در آیینی منجر به صلح و سازش شد.
کد خبر: ۹۴۴۲۶۹
اختلاف میان 2 طایفه در پلدختر به صلح ختم شد +عکس

به گزارش جام جم آنلاین، فرمانده انتظامی پلدختر در حاشیه مراسم صلح و سازش در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس تصمیم اعضای شورای تامین شهرستان و با دعوت از سران و بزرگان 2طایفه بزرگ دیناروند و آبسری و معتمدین محلی اختلاف میان آنها به پایان رسید.

سرهنگ صفر عبدالوند در خصوص بروز این اختلاف خاطر نشان کرد: چندی پیش یکی از اهالی طایفه آبسری در اثر حادثه ای فوت می کند که به دنبال آن اختلافاتی بین این طایفه و طایفه دیناروند پیش آمده بود.

وی افزود: با توجه به سوء استفاده عناصر فرصت طلب و احتمال وقوع درگیری های قبیله ای ، سرانجام این موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی پلدختر گفت: موضوع در جلسه شورای تامین شهرستان و در حضور امام جمعه شهر پلدختر مطرح شد که متعاقب آن مراسم صلح و سازش در مسجد امام علی (ع) کوی بسیجیان پلدختر با حضور بیش از 700 نفر برگزار شد و سوء تفاهمات پیش آمده پایان یافت.

امام جمعه پلدختر نیز در این مراسم، صلح و سازش را برگرفته از آیات الهی و قرآن دانست و گفت: وفاق، دوستی و برادری بین طوایف نقش موثری در رشد و شکوفایی هر منطقه دارد بنابر این انتظار می رود مردم از هرگونه اختلاف دوری کنند.



حجت الاسلام محمد سوری افزود: ثواب صلح و سازش بر اساس شرع مقدس اسلام و طبق روایات اسلامی از یک سال روزه گرفتن و نماز خواندن بیشتر است.

وی با بیان این که درگیری و اختلاف خواست دشمنان است گفت: هرکس باعث صلح و سازش میان 2 طایفه شود مزد آن را خداوند می دهد.

در ادامه این مراسم سران 2 طایفه آبسری و دیناروند یکدیگر را در آغوش گرفتند و به اختلافات خود پایان دادند.

شهرستان پلدختر از توابع استان لرستان در فاصله 120 کیلومتری جنوب غربی خرم آباد مرکز استان واقع شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
۰
۰
احسنت

نیازمندی ها