مُفسّر

جنایت در پوشش دلارهای نفتی

وقتی که موسم حج فرا می‌رسد و بانگ پرواز به سوی کعبه دل‌ها و حرم امن الهی بر می‌خیزد، جان‌های عاشق برای رسیدن به طواف بیت‌العتیق و زیارت حرم نبوی(ص) و امامان مظلوم در بقیع سر از پا نمی‌شناسند. اما چه افسوس، آنان که خود را خادم این حرمین شریفین می‌دانند لیاقت چنین خدمتی را به زوار حرم امن الهی ندارند و چون غرق در فساد و دنیاپرستی هستند بیش از آن‌که به فکر خدمت باشند، مجری خیانت به آرمان‌های جهان اسلام هستند.
کد خبر: ۹۴۲۰۷۴

حادثه غم‌بار منا که منجر به از دست رفتن جان هزاران نفر از حاجیان بیت‌الله‌الحرام شد و نیز حوادث پیش از آن در سال‌های قبل همگی نشان از خفت آل‌سعود در اجرای مراسم عظیم حج دارند. روزی که داعیه‌داران خادمی حجاج دست در دست دشمنان قسم خورده اسلام گذاشتند و به جای پناه بردن به آستان الهی به دامان کثیف صهیونیست‌ها پناه آورده‌اند، باید فاتحه آن خاندان و آن خادمی را خواند.

آل سعود را امروز دیگر نمی‌توان حتی مسلمان دانست، چه رسد به عنوان پر افتخار خادم حرمین شریفین! آل سعود امروز در سراشیبی هولناک سقوط، قرار گرفته است. نطفه حرامی چون داعش را در منطقه به وجود آورده که شر آن نه فقط در منطقه بلکه حتی در امن‌ترین شهرهای اروپا نیز هویداست. داعشی که با افتخار سر از تن کودک خردسال جدا می‌کند و زن و مرد را زنده زنده در آتش می‌سوزاند، دیگر برکسی پوشیده نیست که دست‌پرورده رژیم بی‌کفایت آل‌سعود است و مضحک‌تر از همه آن‌که دلارهایی که سعودی‌ها در محافل بین‌المللی خرج می‌کنند، موجب شده با همه ددمنشی‌ها و جنایاتی که علیه زن و بچه بی‌دفاع در یمن، بحرین و دیگر مناطق انجام می‌دهند و با وجود این‌که ملیت، تابعیت یا نسبت معروف‌ترین تروریست‌های سال‌های اخیر به آل‌سعود برمی‌گردد، توسط نهادهای خودفروخته بین‌المللی به عناوین پر طمطراقی همچون ریاست کمیته حقوق بشردست می‌یابند و اینجاست که آن ضرب‌المثل معروف ایرانی به خاطر می‌آید که «هرچه بگندد نمکش می‌زنند، وای به روزی که بگندد نمک». از آنجا که از این نهادهای به اصطلاح حقوق بشری آبی گرم نمی‌شود، بر ملل جهان اسلام و بخصوص اندیشمندان و علمای آن فرض است که کوس رسوایی آل سعود را در جای جای عالم اسلام به صدا درآورند و دنیایی که خودش را در مقابل این همه جنایت، به خواب زده، با روشنگری‌های خود در خصوص این رژیم سفاک بیدار کنند.

در پایان با گرامیداشت یاد شهدای منا و درود بی‌پایان به روح مهاجران الی الله، از دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهم که مجدانه در پی احقاق حقوق ملت ایران برآمده و با اثبات بی‌کفایتی آل‌سعود در حادثه دلخراش منا، اجازه ندهند ذره‌ای از حقوق ملت شریف ایران پایمال شود.

محمدرضا باهنر

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها