بر اساس قوانین کنفدراسیون هندبال آسیا، عدم حضور تیم هندبال نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا منجر به محرومیت ایران از شرکت در دوره بعد این مسابقات خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۱۱۹۴
محرومیت و تعطیلی چهار ساله در انتظار هندبال نوجوانان

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از تسنیم ، تیم ملی هندبال نوجوانان کشورمان در حالی خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده کرده بود که با دستور وزارت ورزش و به دلایلی که از سوی فدراسیون هندبال امنیتی اعلام شده بود، این سفر در چند ساعت مانده به پرواز تیم ملی به بحرین لغو شد.

این اعزام در حالی لغو شد که تیم ملی هندبال نوجوانان از یک سال پیش خود را برای شرکت در هفتمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا و انتخابی قهرمانی جهان که از 6 تا 15 شهریور ماه 1395 در بحرین برگزار می‌شود، آماده کرده بود.

عدم اعزام تیم نوجوانان به مسابقات تنها به از دست رفتن زمان و پول در هندبال خلاصه نمی‌شد چرا که خطر محرومیت تیم نوجوانان در آسیا نیز وجود دارد. طبق قوانین فدراسیون جهانی و کنفدراسیون هندبال آسیا و همچنین طبق قوانین مسابقات و آئین نامه جرایم AHF انصراف تیم‌ها پس از قرعه‌کشی و در آستانه آغاز مسابقات علاوه بر پرداخت جریمه نقدی، با محرومیت نیز همراه خواهد بود و احتمالا تیم نوجوانان حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی مسابقات جهانی در سال 2018 را نیز از دست خواهد داد و پس از 4 سال وقفه باید منتظر حضور این تیم در مسابقات 2020 قهرمانی آسیا که نتیجه آن 4 سال تعطیلی هندبال در رده نوجوانان خواهد بود.

محرومیت نوجوانان در آسیا تنها به این تیم ضربه نخواهد زد بلکه باید منتظر عواقب ناشی از تعطیلی تیم نوجوانان، در تیم جوانان و حتی بزرگسالان نیز باشیم. با توجه به سن بازیکنان ملی‌پوش در تیم بزرگسالان و البته نیاز تزریق خون تازه در رگ‌های هندبال ملی محرومیت تیم نوجوانان می‌تواند نتایج بدی برای هندبال داشته باشد.

اگر حکم محرومیت ایران در آسیا صادر شود مسئولان فدراسیون باید در تلاش باشند تا در نخستین گام ساختار این تیم را حفظ و مانع از دست رفتن استعدادهای هندبال در رده‌های پایه باشند.

تیم ملی هندبال نوجوانان دختر کشورمان نیز سال گذشته با تصمیم فدراسیون در روزهای آخر به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام نشد تا در طی یک سال گذشته تیم نوجوانان دختر و پسر هندبال ایران رنگ مسابقات آسیایی را به خود ندیده باشند.

ایران از اولین دوره رقابت‌های نوجوانان آسیا در سال 2005 در تایلند در کلیه 6 دوره گذشته هندبال نوجوانان آسیا حضور فعال داشته که حاصل آن یک مقام قهرمانی در سال 2006، یک نایب قهرمانی در سال 2005 و یک مقام سوم در سال 2008 بوده و این مقام‌ها منجر به حضور نوجوانان ایران در قهرمانی جهان 2005 قطر، 2007 بحرین و 2009 تونس شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها